ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

רואים רחוק רואים שקוף: מה החזון של הפוליטיקאים שלנו לישראל 2040?

הפוליטיקה הישראלית קצרת רואי יותר מאי פעם ● הפוליטיקאים והתקשורת המרכזית עוסקים כל היום ברכילות: כן ביבי או לא ביבי, מי מתאחד, מי מתפצל, ומי אמר למי ● אבל לאן נבחרי הציבור שלנו רוצים להגיע? איזו ישראל הם שואפים לבנות עד 2040? ● תומר אביטל בסדרת ראיונות על העתיד עם ח"כים וח"כיות מכל המחנות ומכל המגזרים

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

המדינה האידאלית של יאיר גולן (מרצ) ב-2040 היא מדינה שיש בה רוב יהודי מוצק ודמוקרטיה חזקה, שבה כל ילד יהודי לומד ערבית מכיתה ג׳, ומערכת החינוך עוברת מהפכה טכנולוגית ותפיסתית. במדינה העתידית של גולן כל קהילה מקומית תקבל עצמאות לקבוע בעצמה את הכללים: אחת תקבל תחבורה ציבורית ואחרת מרכולים סגורים. איך יראו היחסים בין ימין לשמאל, בין יהודים לערבים ובין דתיים לחילונים? מה יהיה עם ירושלים? ואיך תתנהל מערכת היחסים עם הפלסטינים? צפו:

חברת הכנסת תהלה פרידמן (כחול לבן) מדמיינת מדינה שהאזרחים שלה מרגישים שייכים ומחוייבים, מדינה יהודית מאוד אבל מחברת, שמציעה מסלול נישואין אזרחי לצד דתי ושבת עם מוזיאונים פתוחים אבל ללא שופינג. במקום מסגד אל אקצא והר הבית – היא מפנטזת על בית תפילה לכל העמים. למה היא רוצה כנסת בלי קואליציה ואופוזיציה? איך תראה מערכת החינוך האידאלית? ומה היא עושה בהווה כדי שנגיע לשם בעתיד? צפו:
איך היתה נראית המדינה שלנו ב-2040 לו מרב מיכאלי (יו"ר מפלגת העבודה) הייתה ראשת הממשלה? היינו חיים ב"מדינת רווחה אמיתית" עם חינוך חינם לכולם ולכולן, חופשת לידה שיוויונית לגברים ולנשים, חופש דת כשכל אחד ואחת יכולים להתחתן כרצונם. מה יהיה עם ירושלים? מה היא חושבת על פוליטיקת הזהויות? ואיך כל זה קשור לבטחון עצמי? צפו:

לח"כ אופיר סופר (היה בימינה היום בליכוד) היה קצת קשה לדמיין את ישראל עוד 20 שנה. "לקחת אותי רחוק", הוא אומר. הוא מדמיין צה"ל שבו כולם נושאים בנטל, שבת ללא מסחר ושלום עם כל השכנות. סופר רוצה שהצביון היהודי של המדינה יהיה נוכח יותר מאשר עכשיו, ובה בעת הדגיש את חשיבות פיתוח הפריפריה, כמו אזור הצפון ממנו הוא מגיע. צפו:

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) חושב שייאוש הוא מסווה לעצלנות. הוא גם מאמין שקיטוב הוא לא תמיד רע, כי הוא עוזר לציבור לקבל תשובות חותכות ממנהיגיו ולא סיסמאות פופוליסטיות ריקות מתוכן. עד 2040 הוא רוצה להעלות לישראל 1.2 מיליון עולים מרוסיה, להפוך את הפריפריה לאטרקטיבית לצעירים, ולהחיל שוויון בנטל לכולם.

ח"כ מירב כהן (יש עתיד) מדמיינת שבישראל 2040 יתקיים שוויון הזדמנויות אמיתי. "כזו שבה לא משנה לאיזו משפחה נולדת אתה יכול להגשים את החלומות שלך", היא אומרת. בראיון עמה היא מספרת גם על שיתופי הפעולה עם חברי כנסת מסיעות שונות – ועל הטיפ החשוב שקיבלה מליצמן על איך לעבוד במסדרונות הכנסת. צפו:

***

יש לך הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכיר/ה מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

4 תגובות

  1. מאוד מעניין תומר. תודה.
    התרשמתי מאוד לשמוע את מירב מיכאלי, אישה רצינית.
    לתחושתי ההתעקשות שלה לדבר בנקבה תחילה קצת מתיש וצורם, אפילו מעט מסיט את תשומת הלב מדברי הטעם האמיתיים שלה, אולם, מעריך את כוח הרצון וההתמדה שלה.
    היא מהפכנית אמיתית.

  2. החזון של הפוליטקאים? פחחחח. בדיחה. אין לשום פוליטיקאי במדינת ישראל תוכנית בשום נושא. היחיד שמביא איתו תוכניות אופרטיביות לביצוע זה ירון זליכה.
    אגב לי אישית יש חזון מאד גדול. ממש ענק: אני רואה את כל אזרחי ישראל בשנת 2040 עם נכסים והון של מילארד דולר לכל אזרח. זה בערך שווי החזון של כל הנפחנים המדברים לעיל.
    עאלק חזון. כל הפוליטיקאים הללו הם מחממי כסאות, המשחקים בכסאות מוסיקליים. אין חזון ואין נעליים.
    אני מציע לתומר. עזוב את החרבנת הזאת של חזון. זה אשכרה 100% חרבנת. בוא תשאל אותם איזה תוכניות מעשיות יש להם, כדי לשנות את המציאות המטורפת שאנו חיים בה. אני אומר לך, חד וחלק: אף אדם בכנסת ישראל הנוכחית- אין לו מושג ואין לו שום תוכנית. ברגע שאתה עוסק בקשקשת הזאת, אתה לא תורם דבר לשיח. אתה משתף פעולה עם השיטה הרקובה. שנה את הגישה. שאל אותם לגבי תוכניות עבודה שיש להם בכל מיני נושאים. לא מה יהיה בעוד 20 שנה, מה הם רוצים לעשות מחר בבוקר. ולא מילים יפות. שיגישו תוכנית עבודה. בוא נראה. תכונית עבודה למשרד האוצר. תוכנית עבודה לבריאות, תוכנית למשרד החינוך, למשרד הרווחה. בוא נראה מה יש לנפיחות הללו להציע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!