ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

דירוג הדוברים של שקוף הפך למיזם ממשלתי רשמי

לשכת העיתונות הממשלתית החלה לדרג את דוברי הממשלה - בעקבות יוזמת "שקוף" ● "ביקורת מקצועית וגם מילה טובה כשצריך יכולה לשפר את עבודת הדובר" ● דובר משרד ראש הממשלה נמצא בתחתית גם השנה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

בהתמודדות עם "וירוס" הדיס-אינפורמציה בעידן הפוסט אמת דרושה עיתונאות מקצועית, אתית ועצמאית. אילוסטרציה (מקור: קנבה)

כולנו קוראים תקשורת, ומבקרים לא מעט את העיתונאים שכותבים את הידיעות. אלא שאיכות התוכן מושפעת לא מעט מהמידע שמספקים דוברי הממשלה. חלק מהדוברים מעולים, אבל אחרים מסבנים ומתחמקים – אף שכולם אמורים לעבוד אך ורק למען הציבור, ומקבלים מאיתנו את שכרם.

כתוצאה, ב-2013 יזמתי את דירוג הדוברים הראשון. עיתונאים התבקשו לדרג דוברים של משרדי ממשלה ויחידות ציבוריות שהם עובדים מולם. הדירוגים השיגו את מטרתם – דוברים ומנהליהם שמו לב לתוצאות והחלו לדחוף את עובדיהם להשתפר. כתוצאה כלל הציבור נהנה מכתבות מקיפות ואמינות יותר.

"ביקורת מקצועית לצד מילה טובה"

עם הקמת שקוף, הדירוג נעשה תחת גג המיזם, אף שזה לא התפקיד שלנו. חיכינו שגוף א-עיתונאי יאמץ אותו וקראנו לכך בפומבי. כמה דירוגים נערכו בשת"פ עם ארגון העיתונאים ולשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), אבל הדירוג המשיך להתבצע דרך שקוף.

חלק מהמדדים בדירוג האחרון של שקוף ל-2019. לחצו לנתונים המלאים

למרבה השמחה, לע"מ בראשות ניצן חן יצרה כעת את הדירוג הראשון בעצמה, במנותק משקוף, ותמשיך לבצע אותו גם בהמשך. "ביקורת מקצועית, לצד מילה טובה כשצריך, יכולים רק להועיל ולשפר את עבודת הדובר בבואו להעניק שירות לציבור", אמר חן לשקוף והוסיף: "אין ספק שעברנו שנה לא קלה ומאתגרת. בשל משבר הקורונה, גם מקצוע הדוברות נאלץ לעבור שינויים בתקופה זו. נאלצנו להפוך להרבה יותר דיגיטליים, הקשר הבינאישי עם העיתונאים נאלץ לעבור ברובו לזום, וגם רובנו נאלצנו לעבור לעבוד מהבית".

עוד כתבות ב"שקוף":

לדבריו, "סקר הדוברים, עם כל חסרונותיו, מסייע לדוברים לתת שירות טוב יותר לציבור וזאת המטרה העיקרית. להפיק לקחים ולהשתפר בפרמטרים העיקריים בעבודת הדובר".

ניצן חן, ראש לשכת העיתונות הממשלתית. "בקורונה נאלצנו להפוך להרבה יותר דיגיטאליים" (יונתן זינדל, פלאש 90)

אגב דוברים גרועים, משרד רה"מ ממשיך לככב בעקביות בתחתית הטבלה, גם השנה בדירוג הרשמי של לע"מ. עיתונאים ממגוון כלי תקשורת תמימי דעים שדווקא המשרד מספר 1 שבראשות בנימין נתניהו, הוא מקור של אפלה – במקום לשמש דוגמה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!