ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

לפני הבחירות: אלה הדברים שנפתלי בנט רוצה שתשכחו

ב-2013 הוא העלים 10 מיליון שקל מתקציב מפלגתו ● ב-2015 הוא רץ מול מועמד קש בפריימריז כדי לגייס כסף למקורבים ● והשנה? הוא חושב שפעילות פרלמנטרית זה לחלשים - ופשוט לא הגיע לכנסת ● אז עכשיו, כשיוצאים לבחירות, הוא מדבר על ממלכתיות?
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

ח"כ נפתלי בנט (צילום :אתר הכנסת)

נפתלי בנט הכריז על ריצה לראשות הממשלה ומדבר לא מעט השנה על ממלכתיות ודאגה לציבור במקצועיות מרשימה. זה משגע אותי כל פעם מחדש. למה? הנה תזכורת קצרה לכל הפעמים בהן בנט שיחק עם הכסף שלנו, בלם חוקי שקיפות והטעה את הציבור.

לקראת הבחירות, אנחנו מפרסמים עובדות ונתונים על ראשי המפלגות – שהם היו רוצים שתשכחו. לפני ההצהרות וההבטחות שנועדו לגרום לנו להצביע להם בקלפי, חשוב שהם יידעו שאנחנו זוכרים היטב כיצד התנהלו כשהכוח כבר היה בידיים שלהם. נתחיל עם בנט:

◽ בבחירות הראשונות בהן התמודד, בחירות 2013 בנט העלים במהלכן כמעט 10 מיליון שקל מתקציב מפלגתו. הוא בזבז אותם ולא הציג לגביהם אף אסמכתא או קבלה. 10 מיליון שקל מכספי הציבור פשוט נעלמו. פוף. מכירים מנכ"ל חברה שהיה נשאר בתפקיד אחרי דבר כזה? כנראה שלא. אבל בנט? מבקר המדינה הורה להטיל על מפלגתו קנס, ופה זה נגמר. אגב על הקנס הזה אנחנו שילמנו, לא הוא.

עוד כתבות ב"שקוף":

◽ ב-2015 בנט רץ בפריימריז לראשות המפלגה נגד שמעון אור האלמוני. הוא גייס 1.2 מיליון שקל למירוץ חצי-פיקטיבי, ואחר כך חילק את הכסף הזה – שבכלל יועד לבחירות – למקורבים. הוא עשה זאת בניגוד לחוק. בבחירות הארציות באותה שנה בנט שוב הוציא מיליונים ללא אסמכתאות. זה קרה, כשבמקביל אינספור בעלי עסקים שסיפקו שירות לבית היהודי ולבנט – חיכו שנים ארוכות לקבלת כספים שמגיעים להם.

◽ ב-2018 בנט פרש ממפלגת הבית היהודי לטובת ריצה עצמאית. זוכרים? הוא עשה זאת רק אחרי שהעמיק את חוב המפלגה במו ידיו במיליוני שקלים, חרף מימון ציבורי נדיב. שימו לב למועד העזיבה: בדיוק ביום האחרון שבו התאפשר לו לעשות זאת מבלי לקחת אחריות על חובות המפלגה שהוא בעצמו יצר: 22 מיליון שקלים.

◽ עם פרוץ מגיפת הקורונה בנט הצהיר שהוא מקצץ משכרו. בהתאם, בנט גרף מבול של לייקים וכותרות חיוביות. רק בעיה אחת: זה היה קיצוץ על הנייר בלבד. כשהראנו ששיקר – הצהיר מחדש על קיצוץ פיקטיבי. רק אחרי שעשה שני סיבובים על הציבור, הוא אכן תרם חלק משכרו.

כנסת ישראל. זוכר איך היא נראית, בנט? (צילום: אתר הכנסת)

◽ לאורך השנים בנט הפיל חוקי שקיפות בזה אחר זה – כדי שלא יהיה לציבור מושג מה נבחריו באמת עושים, ונהיה תלויים בפוסטים שהם מפרסמים ובמסיבות עיתונאים חד צדדיות. בין היתר הפיל בנט חוק שביקש להשקיף את הנכסים של חברי הכנסת, והשאיר באפלה את רישומי הקיזוזים בין ח"כים שמבריזים מהמליאה ממחנות נגדיים.

◽ והשנה, 2020, בה בנט היה סוף סוף ח"כ – הוא לא השתמש כמעט באף כלי פרלמנטרי שעומד לרשותו. בדקנו. בנט לא הגיש שום שאילתא. לא יזם שום דיון. הוא עשה המון רעש אבל נעדר באופן קבוע מהמליאה ומדיוני הוועדה היחידה בה הוא חבר: חוץ וביטחון. 

◽ מסיעת "ימינה" נמסר בתגובה שכל מסקנות שהמבקר "אומצו ויושמו ואכן בפריימריז האחרון ב-2017 דו״ח המבקר קבע שהקמפיין התנהל ללא רבב".

אגב, מה קרה מאז 2017? אי אפשר לדעת. ועדת הכספים של הכנסת, בהסכמת מבקר המדינה, דחתה את פרסום הדוחות הכספיים של בנט וכלל המפלגות. למעשה עד היום לא התפרסם דו"ח ביקורת על אף אחת ממערכות הבחירות מאז.

עוד הוסיפו ב"ימינה", כי "ח"כ נפתלי בנט פועל סביב השעון כדי לסייע לבעלי עסקים קורסים וכדי להילחם בקורונה. לא מספר השאילתות מעניינות את בנט, אלא מספר האנשים להם הוא סייע על מנת למנוע את אובדן מקום עבודתם. בנט ימשיך לפעול למען הציבור – בשטח".

◽ אזכיר שכדי לקדם באמת דברים ולא רק לדבר עליהם – צריך בסופו של יום לעשות את העבודה הפרלמנטרית בכנסת. אבל בנט מיאן להגיע. הוא אפילו אחרון בדירוג הנוכחות שלנו בכנסת, מבין כל הח"כים. אכתוב זאת שוב כי זה באמת מדהים: מקום אחרון (הוא לקח אגב את התואר המפוקפק מיאיר לפיד).

◽ אז בנט יכול לדבר עד מחר על עשייה, אבל אנא, בקשו ממנו קבלות. זכרו: כשמבקר המדינה ביקש ממנו קבלות על עשרה מיליון שקל שהוציא מכספי הציבור – לבנט לא היו כאלו. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

4 תגובות

  1. מטרת הכתבה: לחסום את ההצבעה של אנשי מרכז לבנט, ולהחזיר אותם לחיק השמאל.
    הבעיה היחידה היא שאפשר להכין כתבה כזאת בקלות, ואפילו יותר בומבסטית, על כל מפלגה בכנסת…

    1. ארז, מה אתה בעצם אומר לנו: שאת הימין השחיתות לא מעניינת, אלא רק את השמאל?
      יוצא מדבריך שכל מי ששונא שחיתות הוא שמאלני. והמצביעים הטבעיים של בנט – שמחים שהוא מושחת. כלומר אתה רוצה שתומר אביטל יבדוק פוליטיקאים שמאלנים, כי את השמאל זה מעניין ואותך לא. אתה לא מודאג מהשחיתות של בנט. אתה רוצה רק כסף כבוד וכוח?? לא יושרה? לא עשייה?לא דאגה לציבור?
      והכי חשוב: מדוע המשטרה לא פתחה בחקירה לבדוק היכן נעלמו העשרה מיליון ש"ח. היכן הקבלות?
      ולגבי ארז, חובב השחיתות של בנט. תבדוק את הכתבה על ניצן הורוביץ הבטלן ממרץ כאן באתר. האיש המהווה אלטרנטיבה לעציץ. בכל מקרה הוא לא מתקרב לשחיתות של בנט. הוא בעיקר עציץ, וזה ניזקו העיקרי.

    2. אין למדינת ישראל , עיתונאות אקטואליה!
      אתם עושים עבודה חקלאית מפוארת
      חופרים עד המים

  2. היית חייב בסוף לדחוף את השם של לפיד, הא? לא יכולת להשאיר כתבה אחת בלי לדעת עליו. מביך לא פחות מבנט עצמו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,916 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!