ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הפרקליטות על תקרית התמלול החסר ב"תיק 4000": פעלנו כשורה

שאול ואיריס אלוביץ' טענו שהחוקרים הפעילו לחץ פסול על בנם אור, בניסיון לגרום לאביו להפוך לעד מדינה ● בפרקליטות דחו את ההאשמות אך מודים כי בידם "נייר עבודה פנימי" הכולל "תיקונים ממוקדים ונקודתיים" לתמליל שיחה בין חוקרת המשטרה לאלוביץ' הבן ● "משפט המו"לים", פרויקט משותף של "העין השביעית" ו"שקוף"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שאול אלוביץ׳ בדיון בבית המשפט (הדס פרוש / פלאש 90)

| אורן פרסיקו, העין השביעית |

פרקליטות המדינה טוענת כי אין בידה תמליל נוסף, אלטרנטיבי, של השיחה שהתקיימה בין אור אלוביץ' לשוטרת שחקרה אותו מעבר לתמליל שהוגש לסנגורי הוריו, איריס ושאול אלוביץ', הנאשמים במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת פרשת "תיק 4000". ואולם, בפרקליטות מודים שבעקבות פניית יו"ר לשכת עורכי-הדין נערכה בדיקה נוספת, ובה התברר שיש בידי הפרקליטות ניירות עבודה פנימיים הכוללים תיקונים לתמליל השיחה. לפי הפרקליטות, אין ולא היה מקום להעביר את המסמכים הללו לסנגורים.

לטענת הסנגורים, ההקלטה של אלוביץ' והחוקרת מעלה שבמשטרה ניסו לגרום לאור אלוביץ' לשכנע את אביו להחליף את הייצוג המשפטי שלו, ולמסור את התפקיד לעורך-דין שיתמוך באפשרות שיחתום על הסכם עד מדינה. בפרקליטות טענו שלא נפל פגם כלשהו בהתנהלותה.

עו"ד ליאת בן ארי, התובעת במשפט המו"לים. (צילום: יונתן שינדל, פלאש 90)

אשר לשיחה של חוקרת המשטרה עם אור אלוביץ', בפרקליטות מודים כי אחרי שיו"ר לשכת עורכי-הדין, עו"ד אבי חימי, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבדוק האם החוקרים ביקשו לפגוע בזכותו של שאול אלוביץ' לייצוג משפטי הולם, התבצעה בדיקה נוספת.

במסגרת בדיקה זו האזינו בפרקליטות להקלטת השיחה בין אלוביץ' הבן לחוקרת, והוכן "נייר עבודה פנימי המבוסס על תמליל הקלטת המקורית של השיחה בין החוקרת לבין אור אלוביץ'". לפי הפרקליטות, "נייר עבודה פנימי זה כלל תיקונים ממוקדים ונקודתיים במקטעים מסוימים של השיחה שהיו רלבנטיים לבחינת הטענה שהועלתה". הנייר הפנימי, הוסיפו בפרקליטות, "לא כלל תמלול מדויק של השיחה במלואה".

לטענת הפרקליטות, משום שמדובר ב"נייר פנימי" שנועד לבדוק טענה ממוקדת, לא היה מקום להעביר אותו עם הכנתו לצוות הסנגוריה, מה גם שהוא נערך בשלב שבו טרם התקבלה החלטה סופית על הגשת כתב אישום.

לחצו כאן לקריאת התגובה המלאה של פרקליטות המדינה.

* * *

"משפט המו"לים", סיקור משפט "תיק 1000", "תיק 2000" ו"תיק 4000", הוא פרויקט משותף של "העין השביעית" ו"שקוף"

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תגובה אחת

  1. הפרקליטות בתגובתה מודה בחובת התמלול, ובעובדה כי היא ידעה על חוסר הדיוק (המהותי) בתמלול אך לא העבירה את המידע הזה לסנגורים. זוהי התנהלות פסולה. הסנגורים הסתמכו על התמלולים שהמדינה העבירה להם. לא יעלה על הדעת כי חובת התמלול אינה כוללת תמלול מדויק מצד אחד, וכי הפרקליטות, כאשר היא מודעת לכשל מהותי בתמלול, לא תעדכן בכך את הסנגורים, מצד שני. יצוין כי בדיון שנערך היתממה נציגת המדינה עו"ד ליאת בן ארי בפני בית המשפט וטענה שהמדינה אינה יודעת על כך דבר ובכך היא למעשה הסתירה את האמת והטעתה לכאורה את בית המשפט והסנגורים. העובדה הזו יכולה וצריכה בהחלט לחזק את טענת ה"הגנה מן הצדק" של הנאשמים מחד, ולדחות את דיוני ההוכחות בתיק לתקופה ארוכה עד לתמלול מחדש של כל הקלטות, מאידך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!