ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

משרד ראש הממשלה ממשיך לצפצף על חוק הנגישות לנכים

מעקב ״שקוף״: חלפו שנתיים מאז חשפנו כי הכניסה למשרד ראש הממשלה אינה נגישה לנכים ● לפני שנה טענו במשרד רה״מ כי ״מכרז צפוי להתפרסם בקרוב״ ● כעת טוענים שם: ״לאחרונה הוגש תקציב״
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

אין כניסה לנכים. הכניסה למשרד ראש הממשלה בירושלים. (יונתן זינדל / פלאש 90)

ביולי 2018, עמדנו עם אילן גילאון, באותו זמן חבר כנסת (מרצ) מחוץ למשרד ראש הממשלה בניסיון (שלא צלח) להיכנס לוועדת השרים לענייני חקיקה. גילאון, המתנייד על כסא גלגלים, נותר בשער בחום הלוהט של הקיץ. אולם גם אם משרד ראש הממשלה היה מאשר את כניסתו לדיון, גילאון לא היה מצליח להגיע אליו. הסיבה: כניסת הולכי הרגל למשרד ראש הממשלה אינה נגישה לנכים

חלפו מאז שנתיים ודבר לא השתנה. למרות פניות חוזרות ונשנות, כניסתם של נכים למשרד ראש הממשלה עדיין חסומה. הפעם טוענים במשרד ראש הממשלה כי תקציב ייעודי ״אושר לאחרונה״. מתי זה ״לאחרונה״? לא ברור.

גלגולה של כניסה לא נגישה לנכים

לפני שנתיים, לאחר האירוע עם גילאון, פנינו למשרד ראש הממשלה והצבענו על הליקוי. ביקשנו שיתקנו אותו, וינגישו את הכניסה לכל אדם בהתאם לדרישות חוק הנגישות. מסרו לנו אז כי הנושא נמצא בטיפול. 

שישה חודשים לאחר מכן, בפברואר 2019, פנינו שוב למשרד ראש הממשלה. ביקשנו לבדוק אם הנושא טופל. בתגובה טענו במשרד רה״מ כי "במהלך שנת 2017, ביצע משרד ראש הממשלה סקר נגישות מקיף שבעקבותיו הוכן מכרז שצפוי להתפרסם בקרוב. עד לסיום הפרויקט ישנו פתרון זמני לכניסה. אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית". אולם לא קיבלנו מענה בתשובה לשאלה מהו אותו פתרון זמני. 

עוד בשקוף:

שבעה חודשים מאוחר יותר, המצב נותר בעינו. לא התעצלנו, פנינו שוב בשאילתא למשרדו של האדם הנושא בתפקיד הכי בכיר במדינה. הפעם טענו שם כי "הגורמים המקצועיים במשרד רה"מ הסתייעו בחברה המלווה את כלל משרדי הממשלה בתחום הנגשת מבנים, מטעם מנהל הדיור הממשלתי. חברה זו ביצעה מיפוי של כלל הצרכים, וגיבשה מפרט שירותים אשר יוטמע במכרז לקבלני ביצוע. המשרד נמצא בהליך בחינה סופי של מסמכי המכרז ומקווה לפרסמו בזמן הקרוב".

חלפו עוד תשעה חודשים, וכעת טוענים במשרד ראש הממשלה במענה לפנייתנו כי: "לאחרונה אושר תקציב ייעודי לטיפול בנושא. הביצוע בפועל עבר למשרד הביטחון". ביקשנו לברר מתי זה "לאחרונה". אך לא קיבלנו מענה.

הפנינו גם למשרד הביטחון שאלה בנוגע ללוח הזמנים לתיקון הליקוי. משם נמסר לנו: "אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון פועל כגוף מבצע בפרויקט זה עבור משרד ראש הממשלה, כל שאלה בנושא יש להפנות למשרד רה"מ".

ח״כ לשעבר אילן גילאון מנסה להיכנס למשרד ראש הממשלה, ללא הצלחה.

אזמ"ע?

(איך זה משפיע עליך)

היעדר נגישות פוגע בשוויון הזדמנויות לנכים במרחב הציבורי. העובדה שטרם דאגו להנגיש דווקא את משרד ראש הממשלה מאותתת לשאר הסקטור הציבורי: אפשר לפעול בצורה דומה ולהתעלם גם מהחוק וגם מציבור בעלי המוגבלויות. 

מעש"י

(מה עושים כדי שיתוקן)

נכנסתם לביטוח לאומי, למשרד ממשלתי או למערת המכפלה ומצאתם שהמקום אינו נגיש לאדם המתנייד על כסא גלגלים? פנו לאחראי ושאל על הנושא בנימוס. אם לא קיבלתם מענה ראוי – כתבו למשרד הממשלתי האחראי ובקשו מהם לטפל בנושא.

גם ברמה האישית: קחו אחריות. החנית את הרכב על המדרכה? השארת את הקורקינט זרוק? חשבו היטב אם השארתם מספיק מקום לכסא גלגלים לעבור בנוחות.

אנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב ולהציק עד שמשרד ראש הממשלה יהיה מונגש לכל אדם.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

תגובה אחת

  1. היי אנחנו עושות שיחות ארוטיות בוואצפ ומוכרות סרטונים פרטיים שצילמנו בבית, שלח לנו הודעה בוואצפ אנחנו חמות:
    050-7534732 בר
    055-2664759 דנה
    055-9310377 ספיר
    קווי שיחות חמות – אם המספרים האלו חסומים לך תחייג לחברת הסלולר שלך ותבקש להסיר את החסימה, הסרת החסימה היא בחינם:
    1919-121-936
    1919-121-970
    שיחות של הכרויות:
    1901-729-213
    1901-729-210

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,916 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!