ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

קריאה ביקורתית 9: מפרקים את המהדורה – צפייה ביקורתית בחדשות

כשאני רואה חדשות בטלוויזיה אני מתעצבן. זה יכול לקרות כי מתמקדים בספין התורן ומתעלמים מאייטמים מורכבים. או כי בכתבות מסוימות הטיבו עם בעלי אינטרס ועשו למרואיינים חיים קלים. אז הנה רעיון: במקום להתעצבן - לצלם את עצמי צופה בחדשות וכך להוסיף לצופים שכבת פרשנות ומידע. להשלים להם את הפערים. ועוד רעיון: להביא לצפייה אורח, לעתים מישהו שאני כלל לא מסכים איתו, וללמוד בעצמי זוויות חדשות. שתי פינות ראשונות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

"כל השחיתויות והטירלול שאתה רואה – זה בגלל הנירמול של התקשורת", כך אומרת הפעילה החברתית אור-לי ברלב, עמה צפיתי יחד במהדורות החדשות ביום רביעי האחרון כחלק מפינת "מפרקים את המהדורה".

לדברי ברלב, "פוליטיקאים יודעים שהם יכולים לעשות הכל – כי זה נסלח להם. כי זה עובר. כי הם יוכלו לדחוף איזה ספין מקושקש ויידאגו שהשופרות שהם דחפו יהדהדו את זה בכל הערוצים, בכל הפאנלים. ואז הלך על הצופה – הוא לא יצליח לקבל תמונת אמת. וכך, בגלל הכישלון של מהדורות הטלוויזיה, הפוליטיקאי יכול לעשות מה שהוא רוצה (ללא ביקורת ציבורית)".

סדרת הכתבות של שקוף בנושא קריאה ביקורתית:

אז אילו חדשות חתכו החוצה, ואיך פעילה חברתית הייתה עורכת אותן מחדש? האזינו לשיחה מרתקת שלי עם ברלב על התקשורת, מוקדי הכוח בחברה הישראלית וההבדל בדרך בה שנינו מסקרים את המציאות.

 

לפרק עם עידן דה ארץ

 
פרק ראשון: צפייה עם ברק כהן 
בפרק הפיילוט של הפינה, הכרתי לעומק את הפעיל החברתי ברק כהן. בשיחה מרתקת הוא סיפר מדוע הוא לא סובל את יונית לוי ודני קושמרו, למה הוא לא מפגין מחוץ לבניינים ולא טס לחו"ל. ולא שכחתי לשאול אותו על השיר שכתב נגד השוטר ובגינו חויב לשלם 150 אלף שקל.
האזינו:
לפרק הקודם עם ברק כהן:

פרקי "מפרקים את המהדורה" מתפרסמים כחלק מפודקאסט "שקוף" ומופצים בכל המדיות, בכללן באתר הפודקאסט בספוטיפיי ובערוץ היוטיוב.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,912 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
בשקוף אין פרסומות.

כי רק עיתונות בבעלות הציבור עובדת בשביל הציבור. 

בשקוף אין פרסומות.

משוחררים מאינטרסים זרים, אנחנו עושים עיתונות עצמאית, נקייה ומשנה מציאות.

כי רק עיתונות בבעלות הציבור עובדת בשביל הציבור.

תמיכה חודשית קבועה בכל סכום (!) תאפשר לנו להמשיך.