ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, מתחמק מפרסום היומן: "פנייתך הינה כללית" 

ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי אחראי ללא מעט מחדלים. אז ביקשנו לדעת כיצד פעל צורי למען תושבי עירו בשנת 2019. למרות שהגשנו בקשה סטנדרטית לראות את לו"ז ראש העיר, בעירייה העדיפו להסתיר את היומן בנימוקים מוזרים 
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

בקרית מוצקין החליטו לנתק תחנה לניטור אוויר על דעת עצמם כדי להסתיר את רמת זיהום האוויר בסמוך לכביש 4. האם התקיימה ישיבה בנושא? האם ראש העיר חיים צורי עסק בזיהום האוויר טרם ההוראה על ניתוק התחנה? צורי עצמו מסרב להתייחס לנושא – חרף חשיבותו הרבה לבריאות התושבים. אז ביקשנו להבין זאת מהיומן שלו דרך בקשת חופש מידע.

יומן שקוף זה סטנדרט

חשוב לציין כי הלו"ז הציבורי של ראש העיר – שייך לתושבים שמממנים את שכרו ומינו אותו לתפקיד. במילים אחרות, יומן ראש העיר הוא רכושם הציבורי של  תושבי העיר. לכן שלל ראשי ערים כבר חשפו את יומנם בתגובה לבקשת חופש מידע: כמו יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון, או רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, וגם ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב.

ואם זה לא מספיק, הצלחנו להוביל 19 ראשי רשויות  לפרסם בעצמם את יומנם, באופן יזום, מדי רבעון ללא בקשות מיוחדות. ביניהם ניתן למצוא את ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם, יובל ארד יו"ר מועצה מקומית צור יגאל ושושי כחלון כידור ראש עיריית כפר יונה ועוד 16 עשר נוספים.

תעיפו מבט ביומנים. זה נהדר.

צורי חושב שלציבור אין זכות לדעת כיצד הוא פועל למענו

אלא שבעיריית קריית מוצקין סירבו למסור לנו את היומן לשנת 2019. הטענה של העיריה בתגובה לבקשתנו: "פנייתך הינה כללית, אינה תוחמת תקופה לבקשתך ולא ניתן להציג מאחר ומדובר בהקצאת משאבים בלתי סבירה, לא ניתן למסור היומן בכללותו. באפשרותך לשאול על מועד ספציפי והנושא ייבדק בהתאם".

חיים צורי – מסרב לחשוף את יומנו

אלא שבקשתנו שגרתית לגמרי ומתוחמת לשנה אחת בלבד. תשובת העירייה היא זו שחריגה.

מה שקורה בקריית מוצקין צריך להטריד כל תושב. מעבר לדין שעשו לעצמם בעיריית קריית מוצקין בניתוק תחנה לניטור אוויר פרסמנו לאחרונה שראש העירייה צורי משלהב את תושבי העיר בקריאות גנאי מסוכנות כנגד האופוזיציה במהלך ישיבות המועצה. האלימות המילולית אף התדרדה לאלימות פיזית עד שחברי האופוזיציה חוששים להגיע לבניין העירייה.

אזמ"ע?

(איך זה משפיע עליך)

ראש העיר עובד אצלנו. חשיפת יום העבודה של ראש העיר באופן שוטף תצמצם שחיתויות (שנפוצות ברחבי הארץ), ותגן עליו (ועלינו) מבעלי אינטרסים צרים, האשמות והסתבכויות. ראש העיר יחשוב פעמיים לפני פגישות שהוא לא אמור לעשות לבד. בעלי עסקים ועסקנים למיניהם יתרחקו מסדר היום שלו.

מעש"י

(מה עושים כדי שיתוקן)

טוב יהיה אם צורי יפרסם בהקדם את היומן המלא. נזכיר שהיומן אולי יאפשר לגלות פרט נוסף שחשוב לתושבים: כמה פעמים הוא ביקר השנה בחדרי החקירות של משרדי להב 443.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!