ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ מסרב לפרסם את יומנו מחשש לפגיעה בפרטיות – של עצמו

ביקשנו לדעת מה עשה יעקב פרץ למען תושבי עירו בשנת 2019, למעט חודש נובמבר בו שהה במעצר בחשד לעבירות שחיתות. בניגוד לנהוג במרבית הרשויות המקומיות, בקריית אתא סבורים כי מסירת היומן תפגע בפרטיות של ראש העיר וצדדים שלישיים. על תושבי הקריות לדעת: ראשי הערים שלכם פועלים בעלטה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יעקב פרץ. צילום: באדיבות הליכוד

ב-4 בנובמבר 2019 נעצר ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, והוכנס למעצר בחשד לעבירות שחיתות. לאחר 10 ימים שוחרר פרץ אבל הועבר למעצר בית למשך 15 יום נוספים, ונאסר עליו להיכנס לבניין העירייה למשך 40 יום. כתוצאה אנחנו יודעים מה עשה ראש העירייה של קרית אתא בחודש נובמבר – מעצר ומעצר בית. אבל כיצד פעל למען תושבי העיר בשאר ימות השנה?

אז ביקשנו את יומנו במסגרת חוק חופש המידע. 

חשוב לציין כי הלו"ז הציבורי של ראש העיר – שייך לתושבים שמממנים את שכרו ומינו אותו לתפקיד. במילים אחרות, יומן ראש העיר הוא רכושם הציבורי של  תושבי העיר. לכן שלל ראשי ערים כבר חשפו את יומנם בתגובה לבקשת חופש מידע: כמו יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון, או רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, וגם ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב.

ואם זה לא מספיק, הצלחנו להוביל 19 ראשי רשויות  לפרסם בעצמם את יומנם, באופן יזום, מדי רבעון ללא בקשות מיוחדות. ביניהם ניתן למצוא את ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם, יובל ארד יו"ר מועצה מקומית צור יגאל ושושי כחלון כידור ראש עיריית כפר יונה ועוד 16 עשר נוספים.

קרית אתא: זה יפגע בפרטיות ראש העיר

אלא שפרץ חושש שפרטיותו תיפגע ומסרב למסור את יומן העבודה שלו: "מסירת המידע המצוי ביומנו של ראש העיר, בו מתנהל רישומן של כל פגישותיו", נמסר לנו מהעיריה, "עלולה לפגוע בפרטיותם הן של ראש העיר והן של צדדים שלישיים אשר עמם נפגש".

זו תגובה חריגה. המקום היחיד בו ראינו התנהלות דומה הוא קריית מוצקין.

אנחנו כבר יודעים שניחוח רע עולה מעיריית קרית אתא. פרסמנו לאחרונה כי פרץ מקיים ישיבות מועצה שאורכות דקות בודדות במקרה הטוב. למעשה הפרוטוקול של אותן ישיבות קצר יותר מהכתבה הזו. פרץ כאמור גם נעצר בפרשת שחיתות שהיקפה טרם נגלה לציבור. עומדת לראש העיר חזקת החפות אבל הפרשה הזו רק מחזקת את זכות הציבור לדעת מה נמצא ביומן שלו – אותו הוא מסתיר בניגוד לחוק.

יומן של איש ציבור אינו "אישי"

יומן ראש העיר אינו רכושו הפרטי של ראש העיר. מקבל ההחלטות מספר 1 ברשות המקומית אמור לעבוד למען תושבי העיר (לפחות כשהוא לא במעצר).

גם מי שנפגש איתו צריך לדעת שאילו אינן פגישות "אישיות". אם קבלן מסוים מעוניין לשבת לשיחה אישית עם ראש העיר  – עליו לדעת שהפגישה הזו תתפרסם. אין שום הצדקה להסתרת פגישה שכזו – חלוקת נדל"ן בעיר ופיתוחו הוא עניינם של תושבי העיר.

כתבות קודמות על קרית אתא בשקוף:

אזמ"ע?

(איך זה משפיע עליך)

ראש העיר עובד אצלנו. חשיפת יום העבודה של ראש העיר באופן שוטף תצמצם שחיתויות (שנפוצות ברחבי הארץ), ותגן עליו (ועלינו) מבעלי אינטרסים צרים, האשמות והסתבכויות. ראש העיר יחשוב פעמיים לפני פגישות שהוא לא אמור לעשות לבד. בעלי עסקים ועסקנים למיניהם יתרחקו מסדר היום שלו.

מעש"י

(מה עושים כדי שיתוקן)

טוב יהיה אם פרץ יפרסם בהקדם את היומן המלא. להבנתנו את חודש נובמבר הוא בילה במעצר, אז אין בעיה לוותר על חודש זה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

8 תגובות

  1. פארק אחד נורמלי אין בקרית אתא, כל שטח נמכר לבניינים, אין ספסלים, אין מתקני ספורט, הכל מלוכלך בכל מקום, העיקר כל ההשקעה שלו היא בגבעת טל, איפה שהוא גר, למה בנית את פארק לוקי כלכך רחוק אשכרה מכל הקרייה, רבע שעה ברכב להגיע לשם, אין טיילות נורמליות, הורס עכשיו עוד שטח עם הפרויקט המסריח הזה סובב אתא, שטח אחד שקט, גם אותו כמובן להרוס, כל החרא רחוק מאיפה שכל המושחתים של קרית אתא גרים, בנה עירייה כזאת גדולה ב200 מיליון שקל על מה ולמה ? שהמסריחים של אתא המקורבים יהיו ממותרות, אמן והלוואי יקום מישהו נורמלי אחר, העיקר בכל פינה רשום הקרייה הראשונה עלאק, תראה אותנו תראה קריות אחרות, איכס

  2. לא רק שהוא לא עוזר לתושבי העיר הגנב הסחטן הזה שולח את עובדי הגבייה שלו להמציא לאנשים חובות שלא שלהם שולח מכתבי איומים וגורם להם להטריד תושבים בטלפון. יאללה שיעוף הביתה כבר!!

  3. האם לא הגיע הזמן להגביל כהונת ראשי ערים ???????????
    עצוב לי שבראשות עירי מכהן אדם כפרץ אשר נעצר מס' פעמים לאורך השנים
    והעולם כמנהגו נוהג……חבל…
    עד מתי רשעים יעלוזו ?

  4. יעקב פרץ יש לו הרבה כסף שחור מאיפה ?
    משטרת ישראל ורשות המיסים צריכה לבדוק טוב את העבריין יעקב פרץ

  5. אתמול היתקיימה ישיבת מועצת העיר וראש העיר יעקב פרץ זימן את המשטרה כדיי למנוע מהתושבים להיות נוכחים בישיבת מועצת העיר זו זכותם הלגיטימית ואני תוהה האים משטרת ישראל עברה על החוק !
    כתבה זו מיועדת למפכ"ל קובי שבתאי

  6. יעקב פרץ עבריין סמרטוט וגנב.החברה הכלכלית משלמת שכר לעבריינים בקרית אתא.בין התפקידים ישנו אחראי תמרורים..

  7. עצוב מאוד שמשאבים שאמורים לשרת ציבור מופנים למקומות אפלים והעוני והמצב בקרית אתא העניה יחסית לחיפה או מוצקין .מצב הסוציואקונומי בקרית אתא ידוע ומפורסם.לכן היה צריך לטפל בתשתיות ושכבות נחשלות ותלמידים חלשים ולא לבנות בניין לא מתאים לבניין עיריה בעלות של 140 מיליון שקל ..אפשר היה לבנות 2 בניינים כאלו בסכום הזה..

    1. יעקב פרץ עבריים סמרטוט וגנב.החברה הכלכלית משלמת שכר לעבריינים בקרי. אתא.בין התפקידים ישנו אחראי תמרורים..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!