ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

לפני הבידוד: 25 ח"כים טסו לחו"ל במימון גורמים זרים בחצי שנת הכנסת ה-22

הכנסת ה-22 שארכה כחצי שנה לא תפקדה כלל – למרות זאת 25 ח"כים הספיקו לטוס במהלכה לחו"ל על חשבון המפלגה או גורמים זרים. הטיסות מחייבות אישור של ועדת האתיקה שלא הוקמה וטרם ברור לנו כיצד מאושרות הטיסות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הכנסת ה-22 הייתה ארוכה במקצת מהכנסת ה-21, וגם היא כקודמתה לא עשתה דבר למען הציבור. מה הם כן הספיקו לעשות? לשדרג את תקציב התעמולה של המפלגות, לסדר העלאות שכר, ומתן פטור ממשפט לקולגה חיים כץ. כעת אנו חושפים ש-25 ח"כים מצאו במהלך הקדנציה גם זמן לטוס לחו"ל על חשבון גורמים שונים. רובן טסו פעם אחת וארבעה ח"כים הספיקו לטוס פעמיים: סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי), ניצן הורביץ ותמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי), ועאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת).

טיסות ח"כים על חשבון גורמים זרים, כלומר לא טיסות רשמיות מטעם המדינה, מצריכות אישור מקדים מוועדת האתיקה. בדומה לכנסת ה-21, הטיסות אושרו בדרך שעדיין לא בהירה לנו משום שוועדת האתיקה כלל לא הוקמה. למרות פניות חוזרות ונשנות לדוברות הכנסת, לא קיבלנו תשובה.

נזכיר: לא מדובר בחופשה פרטית של חברי הכנסת – אלא בטיסות שגורם מסוים ראה לנכון לממן עבור נבחרי הציבור שלנו.

ארה"ב, ספרד ואוסטרליה – לאן טסו הח"כים

שפיר טסה לדאלאס לכנס של BBYO ולספרד לכנס על התחממות גלובאלית מטעם התנועה הירוקה (סה"כ ארבעה ימים). שפיר גם טסה לפי הרשומות לטיסה נוספת בת חמישה ימים לפורום הכלכלי העולמי לצעירים לשוויץ אלא שהיא מימנה אותה לטענתה מכיסה. עקב טיסה זו, שפיר פספסה את ההצבעה על מתן החסינות לח"כ חיים כץ במליאת הכנסת.

סתיו שפיר

תמר זנדברג (מרצ) טסה לאוסטרליה מטעם הקרן החדשה לישראל ולשוודיה לאירוע של המפלגה הסוציאל דמוקרטית (סה"כ 11 יום – הטיסה לאוסטרליה קוצרה) ; ניצן הורביץ (מרצ) לכנס של IAC במיאמי ולוועידת J-STREET בוושינגטון (סה"כ תשעה ימים); ועאידה תומא סלימאן לארה"ב לכנסים מטעם שורה של ארגונים:Arab American Institute, US Middle East Project, Carnegie Endowment for International Peace. ולאיטליה לכנס של Inter parliamentary union (סה"כ 14 יום).

ניצן הורביץ

מתן כהנא מופיע גם הוא פעמיים. טיסה אחת לגרמניה מטעם ארגון מצעד החיים ופעם אחרת לבריסל בשם European Christian Political Movement. לטענתו הטיסה לא התקיימה לבסוף עקב התזזיתיות הפוליטית.

הפננו לתשומת לב ועדת האתיקה את הטענות של חברי הכנסת כהנא ושפיר, נעדכן כשתתקבל תגובה.

סה"כ 25 ח"כים טסו לחו"ל במהלך חודשים אוקטובר עד פברואר. הטיסה של בני גנץ (יו"ר כחול לבן) לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ – הייתה על חשבון המפלגה כחול לבן. לא מצאנו משהו חריג בטיסות עצמן, במיוחד כאשר לא ברור מה הח"כים עושים כאשר הם בארץ בתקופה הזו, ולא מנגישים את יומנם הציבורי.

אם יש לך מידע כלשהו לגבי מה שחברי הכנסת עושים בחו"ל במהלך טיסות אלו כתבו לנו בתיבת ההדלפות החסינה או שלחו לנו מייל.

נזכיר שבבדיקה שערכנו בינואר מצאנו כי הח"כים שמרבות לטוס גם מיעטו להגיע לכנסת במהלך הפגרה האינסופית: תמר זנדברג וסתיו שפיר.

אנחנו לא יודעים כמה קצרה תהיה הכנסת ה-23 אבל אולי זו תהיה הכנסת הראשונה שבה הח"כים ישארו בארץ – בגלל ההגבלות על נסיעות לחו"ל לאור הקורונה.

תצוגה אינטראקטיבית: בדקו את חברי הכנסת שמעניינים אתכם

בנינו אתר מיוחד שמפרט את הטיסות בקדנציות הקודמות – בחרו ח"כ מהרשימה הנפתחת, ותוכלו לראות כמה ימים שהה בחו"ל, כמה ימי מליאה פספס ואפילו את הגורמים השונים שמימנו את טיסותיו.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,916 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!