ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

• עימות, עכשיו! / טור דעה •

נוצר מצב מגוחך בו הפוליטיקאים מכתיבים לנו את סדר היום דרך סרטונים ברשתות החברתיות, וכל זה נעשה בהעדרו של שיח אידאולוגי אמיתי, תוך מאמצים לטשטש את העובדה ששיח כזה כבר לא מתנהל כאן. גם במידה שהעימות לא ישפיע כלל על תוצאות הבחירות, לפחות נזכיר לפוליטיקאים שעליהם להתאמץ על מנת להרוויח את מקום עבודתם
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

| אורי נבו |
אין אדם שאוהב ראיון עבודה. זה מלחיץ, הלב דופק והראש חוזר שוב ושוב על נקודות שחשוב לך להסביר על עצמך. ואחר כך מה? צריך לבוא מוכן. יש לך רזומה מכובד, אבל ברור לך שכדי לקבל את העבודה צריך גם להרשים.
עימות פוליטי הוא כמו ראיון עבודה להנהגת המדינה. והמראיין, כלומר הבוס, הוא הציבור.רק נראה שאצלנו הפוליטיקאים שכחו בעבור מי הם עובדים. האנשים ששואפים לקבל את המשרה לא חושבים שהם צריכים לעשות ראיון עבודה. הפוליטיקאים שלנו קמים כל בוקר נינוחים למראה הסקרים שמבשרים שעבודתם מובטחת. אולי הזויה מכל היא העובדה שאפילו הבוס כלל לא דורש מהמתראיינים לערוך ראיון עבודה.
במצב אבסורדי שכזה, למה שהם יצאו מגדרם ויעבדו קשה אם עבודתם תינתן להם כך או כך?

לעימות הפוליטי חשיבות רבה: בדיבייט האחרון בארה"ב, למשל, צפו למעלה מ-84 מיליון אנשים. בדיבייט ניתנת הזדמנות למועמדים להציג את המצע שלהם לציבור, לענות על שאלות נוקבות ולהגיב בזמן אמת ליריב הפוליטי. ובישראל? מאז 1998 לא נערך עימות ציבורי. למעשה, ישראל נמצאת על הפודיום כאחת משלוש הדמוקרטיות היחידות שאינן מקיימות עימות.לדיבייט יש כוח פוליטי שאין להמעיט בערכו. הסוציולוג הגרמני הברמס טוען שעימות מחזק את תחושת הריבונות של העם מכיוון שהוא מאפשר לעם להציף לנבחריו בעיות, ומזמין את האזרחים במדינה לקחת חלק אקטיבי במדינה. כך, מתקרב העם אל נציגו, ומטשטש הגבול בין שלטון לעם.
הציבור שהתעייף מהפוליטיקה הישראלית כבר איננו מכתיב את הסוגיות הבוערות לפוליטיקאים. נוצר מצב מגוחך בו הפוליטיקאים מכתיבים לנו את סדר היום דרך סרטונים ברשתות החברתיות, וכל זה נעשה בהעדרו של שיח אידאולוגי אמיתי, תוך מאמצים לטשטש את העובדה ששיח כזה כבר לא מתנהל כאן.

אם אנחנו, הציבור, לא נתעורר ונדרוש מנבחרינו לקיים שיח אידאולוגי על סוגיות מהותיות, ניסיון העבר מלמד שהפוליטיקאים לא ירימו את הכפפה ויקיימו את השיח הזה עבורנו מיוזמתם האישית.
גם במידה שהעימות לא ישפיע כלל על תוצאות הבחירות, לפחות נזכיר לפוליטיקאים שעליהם להתאמץ על מנת להרוויח את מקום עבודתם.
איך לתמוך ברעיון? נכנסים לעמוד של עימות עכשיו ועוקבים אחריו. משתפים את רעיון העימות בקרב חברים וחברות מכל הקשת הפוליטית.

דורשים עימות עכשיו, כי הסיבה היחידה שאין עימות היא שהציבור לא דורש אותו.
https://www.youtube.com/watch?v=s5fVE_2392g[/embed]
הכותבים, טל מרגלית ומאורי נבו, משרתים שירות לאומי בבית הספר "קשת" בדרום ת"א.
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!