ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

חשיפה ראשונה: פירוט ההוצאות של ועדת הבחירות

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

צילם: יוסי זמיר

בין ההוצאות: בשתי מערכות הבחירות האחרונות הוצאנו 88 מיליון שקל על חברי ועדות הקלפי מטעם המפלגות, 6 מיליון על קמפיינים לעידוד הצבעה, ועוד 3 מיליון שקלים בכל פעם על תחבורה ציבורית בחינם

הלילה, ככל הנראה, נצא לבחירות בפעם השלישית בשנה אחת. וזה יעלה לנו מאות מיליוני שקלים נוספים. 

קשה לומר כמה בדיוק, אבל היום אנחנו יכולים לחשוף בפניכם כמה עולים חלק מהמרכיבים של יום הבחירות וההיערכות לו: השגנו את רשימת הספקים של ועדת הבחירות. 

הרשימה יכולה לשפוך קצת אור על המנגנון ובעיקר על המורכבות של ניהול הבחירות. 

  • כהרגלנו הבאנו בפניכן גם את הקובץ המלא. מצאתם משהו מעניין? ספרו לנו.

מחברי ועדת קלפי דרך המצלמות ועד לפתק ההצבעה – אלו חלק מהוצאות הבחירות של הכנסת ה-21 וה-22

  • ההוצאה הגדולה ביותר: כ-88 מיליון שקלים לחברי ועדות הקלפי עבור שתי מערכות הבחירות – מעבר למזכיר הוועדה מטעם ועדת הבחירות שתפקידו הוא פיקוח על עבודת הוועדה וניהול הקלפי, בכל ועדה יושבים עוד שלושה חברים מטעם המפלגות שמקבלים שכר מהמדינה. מי ישב בקלפי שלכם? גם את הקובץ הזה ביקשנו וקיבלנו במסגרת חופש המידע.
  • כ-15 מיליון שקלים מימנו את שמירת טוהר הבחירות – ההוצאה כללה 3,000 מפקחים שעלותם כ-13.3 מיליון שקלים, כמיליון שקל למצלמות גוף ועוד 29 אלף שקלים לסוללות.
צילם: יוסי זמיר
  • כ-14.3 מיליון שקלים יצאו על תשלום למשטרת ישראל על אבטחת הבחירות לכנסת ה-21.
  • כ-6 מיליון שקלים לקמפיין 'עידוד הצבעה והסברה כנגד פייק ניוז'. כאן יש שינוי מעניין בין הסכומים. בבחירות לכנסת ה-21 השקיעו 5.3 מיליון שקלים ובכנסת ה-22 הסכום צנח לכ-600 אלף שקל בלבד. יכול להיות שהאמינו שהציבור כבר מתורגל. אלו התשדירים והמודעות שפרסמה הוועדה כדי להזהיר אותנו כנגד 'חדשות כזב' (פייק ניוז) ולשכנע אותנו להצביע.
  • 6 מיליון שקלים נוספים שילמנו עבור מימון הנסיעות בתחבורה הציבורית לציבור ברחבי הארץ. 3 מיליון שקלים עבור כל יום בחירות. האם זה אומר שמימון תחבורה ציבורית בחינם בכל 250 ימי העבודה היה עולה כ-750 מיליון שקלים בשנה? מעניין.
  • איך אפשר בלי הסיבה שבגינה התכנסנו – פתק ההצבעה. במערכת הבחירות לכנסת ה-21 עלתה הדפסת הפתקים 1,086,849.98 שקלים בדיוק.

סחתיין לוועדת הבחירות שהעבירה את הנתונים במהירות. גם נדגיש כי בקובץ מצאנו רק ההתקשרויות עם ספקים ולא את התשלומים לעובדי ועדת הבחירות ועובדי מדינה (כדוגמת מזכירי ועדה). כלומר, נראה כי קיימות הוצאות נוספות.

אם נדמה לכם כי בגלל שיש מערכת בחירות שלישית בתוך שנה ההוצאות דווקא יקטנו, תחשבו שוב. היערכות בזמן קצר מחייבת בהכרח ביטול מכרזים וקיצור תהליכים מה שיביא לבזבוז כספי ציבור. 

את הקובץ המלא תוכלו למצוא כאן.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,911 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!