ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בדקנו: האם המשרד להגנת הסביבה אכן הפסיק את השימוש בכלים חד פעמיים?

לאחר שפרסמנו שהמשרד להגנת הסביבה הפסיק להשתמש בכלים חד פעמיים, פנו אלינו קוראי שקוף שביקרו במשרד וראו שהמציאות אחרת. האם במשרד הפסיקו להשתמש בחד פעמי באופן מוחלט? בדקנו  
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

בחודש שעבר פרסמנו כי המשרד להגנת הסביבה עבר לשימוש בכלים רב פעמיים בלבד.
איך גילינו את זה? עברנו על הוצאות המשרד (השקופות לכל), וראינו שהופסקה קניית כלים חד פעמיים, ובמקומם נקנו כלים רב פעמיים.

לאחר פרסום הכתבה, פנו אלינו כמה קוראי "שקוף" שביקרו במשרד וגילו שכן נעשה עדיין שימוש בכלים חד פעמיים.
מובן לנו שהמציאות עשויה להיות מורכבת יותר מטבלת התקשרויות, אז פנינו למשרד ושאלנו אם השינוי המובטח תקף לכלל יחידות המשרד ברחבי הארץ, ואם הופסק השימוש בכלים חד פעמיים גם באירועים וכנסים.

במשרד להגנת הסביבה אמרו לנו כי "הנהלת המשרד הנחתה את כל היחידות במטה ובמחוזות להפסיק את השימוש בכלים חד-פעמיים. משום כך, נרכשו בשלב ראשון 1,000 כוסות זכוכית ו-1,200 כפיות מתכת. כמו-כן, בכל אירועי המשרד ייעשה שימוש בכלים רב-פעמיים".

אך האם עדיין נעשה שימוש בכלים חד פעמיים בחלק מהמשרדים? באשר לכך ענו מהמשרד: "מכיוון שיש עדיין יחידות העושות שימוש במלאי הישן הנמצא ברשותן, מנכ"ל המשרד הורה השבוע על הפסקה של השימוש גם במלאים אלה וסיום השימוש בכל יחידות המשרד. מנכ"ל המשרד אף חידד כי המשרד יספק את כל האמצעים הנדרשים ליישום ההנחיה. המשרד נחוש לשמש דוגמה לשימוש אחראי במשאבים ולשמירה על הסביבה".

משמח תמיד לקבל מכם תגובות לכתבות שלנו – המשיכו לשלוח לנו שאלות, תהיות והצעות לבדיקות נוספות.
עובדות או עובדים במשרד ממשלתי? מכירים יוזמה דומה או דווקא מגמה הפוכה?

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת יעל פינקלשטיין

יעל פינקלשטיין
כותבת ב"שקוף" מאז "מאה ימים של שקיפות", עוקבת אחרי פעילות של לוביסטים שמייצגים בעלי אינטרסים בכנסת וכותבת גם על ייצוג שוויוני בפוליטיקה. לתקשורת כוח עצום להשפיע על החיים שלנו, והיא יכולה לנצל אותו כדי לחשוף עוולות ולדרוש תשובות מנבחרות ונבחרי הציבור - אבל היא לא תמיד מצליחה לעשות את זה. אני שמחה להיות חלק מארגון עצמאי שיכול לפעול רק למען הציבור בחופש מוחלט.

תגובה אחת

  1. כל עוד קוראי שקוף והמבקרים במשרד בכללם מתכוונים לשטוף אחריהם את הכלים בהם הם השתמשו, היוזמה מבורכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השבועי החדש שלנו, עם כל הכתבות והתחקירים של "שקוף" ו"העין השביעית" בנושאי סביבה, לצד חדשות משבר האקלים מהארץ ומהעולם.