ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מה עושה ליברמן בווינה אחרי כל מערכת בחירות? אנחנו רוצים לבדוק

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

אביגדור ליברמן הוא איש המפתח בבחירות 2019 מועד ב' – אלא שרגע אחריהן, הוא כנראה יסגור את הטלפון ויתעופף לסופ"ש מסתורי בווינה. בדיוק כפי שעשה שוב ושוב במערכות הבחירות האחרונות.

לציבור מותר וחשוב לדעת עם מי נפגש האיש שכנראה יקבע גם הפעם מי יהיה ראש הממשלה – או אם נלך לבחירות בפעם השלישית. זכותכם לדעת מה האינטרסים של איש הציבור הבכיר שמטלטל את המדינה פעם אחר פעם.

בעקבות הטיסה של ליברמן באפריל – הצענו כי בבחירות הבאות נבדוק בדיוק מה הוא עושה בטיסות הללו. לא תיארנו שבחירות נוספות יגיעו כה מהר. שיערנו שתחלוף קדנציה – וכי "שקוף" כבר תגדל מספיק בשביל לממן פעילות תחקירית יוצאת דופן כזו, כעניין שבשגרה.

אז למרות סבב ב' המפתיע, חשבנו כי שווה לנסות להיות שם, בווינה, עם ליברמן – ולנסות לתעד כל רגע! או בארץ – אם אכן יישאר.

להיות כנים: למעקב כזה בחו"ל נדרש תקציב פסיכי, בסביבות מאה אלף שקל (תלוי במספר הימים). זה כולל שכירת צוות מעקב מקצועי בישראל, והטסת צוות לווינה.

הסיכוי לגייס את הסכום בזמן קצר קלוש במיוחד. אבל זו הזדמנות מצוינת לקרוא לכם ולכן להצטרף ל"שקוף" בתמיכה חודשית קבועה – ולהפוך "מוציאים לאור" של כלי התקשורת היחיד שעובד רק למען הציבור.

אם לא נוכל לממן (הפעם) את המעקב אחר ליברמן – נבצע בימים שאחרי הבחירות מעקבים חלופיים אחר דמויות מפתח בתוך ישראל (בהתאם לתקציב שיתווסף בזכות חברים חדשים עד אז).

הבהרה: חשוב לנו שתצטרפו מתוך אמונה בכלל הפעילות של "שקוף", כהשקעה ארוכת טווח בעיתונות עצמאית חוקרת, ולא רק עבור המעקבים הללו.

נדגיש: בתמיכה הזו אתם מצטרפים כחברים בשקוף. אתם מחזקים עיתונות עצמאית שגדולה יותר משר מושחת כזה או אחר – והופכים למו"לים שיכווינו את הסיקור העתידי שלנו. בתקציב הציבורי תוכלו לראות לאן הולך כל שקל ומה עשינו השנה. בזכות הצטרפותך נוכל להמשיך להגדיל את הפעילות שלנו ללא קשר לליברמן.

מה יקרה אם בעקבות החשש ממעקב ליברמן יילך להתנדב בכלל בבית יתומים אוסטרי? מעולה. תמיד אמרנו ששקיפות מובילה לשינוי התנהגות חיובי של נבחרי ציבור.

כמו תמיד, תחום המעקבים הוא כזה שאין בו בטוחות – בהחלט ייתכן שהעוקבים יאבדו את היעד, או שכמו בחיים עצמם – לא יקרה שום דבר בעל ערך ציבורי. ועדיין – על נבחרי הציבור לדעת שעין הציבור פקוחה. גם בווינה.

לא מכירים את שקוף? קצת רקע

"שקוף" הוא עיתון דיגיטלי שעושה תחקירי עומק לצד פעילות אקטיביסטית המתקנת את הבעיות שמתגלות. כיצד זה מתאפשר? בזכות מימון שמגיע כולו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מאנשים פרטיים בסכומים קטנים (2,641 איש ואישה, נכון להבוקר, בתמיכה חודשית ממוצעת של כ-34 ש"ח).

אין פרסומות, אין בעלי הון, אין כסף מקרנות או מהממשלה. תקציב "שקוף" כיום הוא עלות השכר החודשית של יונית לוי – ועדיין הגענו להישגים אדירים.

התומכים הקבועים (בכל סכום חודשי, אפילו חמישה שקלים) – הם המו"לים והם אלה שמנווטים את נושאים התחקירים ואף קובעים תחומי סיקור.

המודל הזה מאפשר לנו לעשות עיתונות תחקירים מעמיקה, נקייה מאינטרסים מסחריים או פוליטיים – ולעבוד רק בשבילכם, הציבור הרחב.

האם אנו שמאלנים או ימנים? האם אפשר לקבל זיכוי במס? פה תמצאו תשובות לשאלות אלו ונוספות.

כבר מו"ל ורוצה להגדיל את התמיכה? תודה! ניתן לעשות זאת באמצעות הטופס באתר.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,934 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!