ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מה הח"כים עושים בפגרה?

אין ועדות ואין מליאה. גם חקיקה אין - וחברי הכנסת בעצם חופשיים בפגרה. מי מהח"כים לא שוכח את הציבור שמממן לו את השכר? פנינו לנבחרי הציבור ושאלנו אותם מה הם עושים עבורנו בתקופה חסרת תקדים באורכה בה הכנסת לא מתכנסת? קטי שטרית (ליכוד) למשל דואגת לנגישות במערת המכפלה. מיכאל ביטון (כחול לבן) מבטיח שיתחיל להיאבק על חינוך חינם. והשאר?
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

| תומר פלג |

הכנסת לא עבדה ולו יום אחד עבורנו מאז דצמבר 2018, וגם לא תחזור לעבוד (אלא אם יבוטלו הבחירות) עד נובמבר 2019.

חברי הכנסת ה-21 פיזרו את הכנסת על חשבוננו, מבלי שעשו דבר אחד למעננו. אבל בושה לא מספיקה. לאור העלות המטורפת של הקדמת הבחירות (כ-2.5 מיליארד שקל), ביקשנו מח"כים הגונים שירימו את הכפפה ויוותרו על חלק מההטבות בשנה השלמה בה הם בקושי עובדים, בדומה לטל רוסו. 

חשוב להדגיש: הם לא צריכים להתפטר. תמיד צריך מצבת מלאה של 120 ח"כים, גם בתקופות מעבר. אין ברירה. אבל מצב בו מושבעים 120 חברי כנסת ואז מצביעים להתפזר לעוד חצי שנה – ועדיין מקבלים תנאים מלאים – משדר כי כספי המסים הם הפקר. ואם זה לא מספיק, אז השכר שלהם קפץ בראשון לינואר בעוד אלף שקל בחודש. על מה בדיוק? כמעט ואין ועדות ואין מליאה. אין שאילתות ואין הצעות חוק.

בעצם תתארו לכם שהגעתם לעוד יום עבודה ולפתע אתם מתבשרים שמקום עבודתכם "פוזר". תמשיכו לקבל שכר, מרגיע אתכם המנכ"ל, אך מעתה נעבוד במתכונת מצומצמת כי כל הפרויקטים הבולטים שהובלו ע"י החברה יוקפאו.

נכון, לח"כים אין "בוס" שאומר להם מה לעשות (לכאורה זה אנחנו), ובאופן אבסורדי רובם המכריע (74 תומכים לעומת 45 מתנגדים) הצביעו בעד הפיזור של עצמם. אך אין ספק שכרגע נדרשת מהם הרבה פחות עבודה לעומת ימים "רגילים", שבהם הכנסת פועלת כסדרה.

מליאת הכנסת – ריקה

כך, רבים מנבחרי העם ממשיכים להגיע למשכן בירושלים שלוש פעמים בשבוע, או יושבים בוועדות זמניות שהוקמו לתקופת הביניים, שבין הפיזור לבחירות הבאות. אך הליכי החקיקה הסטנדרטיים – ליבת הפעילות של הח"כים – מוקפאים עד מועד ההליכה אל הקלפי ב-17 בספטמבר 2019.

לאור המציאות המעוותת הזו, החלטנו לבדוק איך נראית העבודה הסדירה של הח"כים, מאז אישורה של הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה השלישית. לצורך העניין, הפנינו לעשרות מהם שתי שאלות ממוקדות:

  1. מה עשית מתוקף תפקידך כחבר כנסת מאז ההחלטה על פיזורה?
  2. האם טסת לאחרונה לחו"ל במסגרת תפקידך? אם כן, לכמה זמן ולאיזו מטרה?

מרבית הח"כים שאליהם פנינו לא טרחו להשיב, אולי משום שעבורם "החופש הגדול" כבר בעיצומו. כל אלה שכן ענו, פרט לאחד, ציינו כי בתקופה המדוברת לא טסו לחו"ל.

בכל מקרה,לדעתנו, עצם זה שיש כלי תקשורת ששואל את השאלה הזו – כבר משנה מציאות ועשוי לגרום לח"כים לעבוד יותר. נבחרי הציבור אמורים לעבוד עבורנו וזכותנו – אם לא חובתנו – לדרוש מהם דין וחשבון"

אז מה נבחרי הציבור שכן נענו לפנייתנו עושים בימים אלו?

קטי שטרית (ליכוד) דואגת לנגישות במערת המכפלה, מיכאל ביטון (כחול לבן) מבטיח שיתחיל להיאבק על חינוך חינם, יעקב מרגי (ש"ס) מטפל במוסדות החינוך המיוחד, יצחק פינדרוס (יהדות התורה) מקדיש את זמנו לטיפול בתעסוקת חרדים. אוסאמה סעדי (חד"ש-תע"ל) פועל לכך שיוקם מקום תפילה קבוע לסטודנטים המוסלמים באוניברסיטת תל אביב, עידית סילמן (איחוד מפלגות הימין) נאבקת ב"בדיקות אונס חודרניות", אילן גילאון (מרצ) מטפל בפניות ציבור ואלי אבידר (ישראל ביתנו) נאבק במשלוחים החיים של עגלים וכבשים.

מוכנים? קבלו את רשימת התשובות המלאה:

הליכוד

אופיר כץ

"הנושא העיקרי שבו אני מתרכז הוא צמצום פערי הבריאות בין הפריפריה למרכז. מרגע סיום הפריימריז ועד היום, אני עוסק באופן אינטנסיבי בלמידת הנושא ובמציאת פתרונות. במסגרת כך, אני נפגש מדי יום עם מנהלי בתי חולים ברחבי הארץ, מומחים לפערים בבריאות, אנשי משרד הבריאות, אנשי אוצר, ראשי רשויות מקומיות ועוד. לדוגמה, פגישה עם ארבעה ראשי רשויות- נתיבות, אופקים, מועצה אזורית אשכול ושדרות – כדי לדון איתם בנושא המיון הקדמי והאתגרים הבריאותיים שניצבים בפני כל אחת מהרשויות; וביקור בשני בתי חולים – פוריה בטבריה ובית חולים "המשפחה הקדושה" בנצרת, על מנת ללמוד את הבעיות של כל אחד מהם. 

"בנוסף, אני מנתח נתונים ודוחות שונים של משרד הבריאות, בתי חולים וגורמי בריאות ומחקר נוספים, על מנת לקבל את התמונה המלאה והמדויקת של המצב. פגרת הבחירות לא מונעת ממני להמשיך בקידום הנושא החשוב הזה".

קטי שטרית

"קראתי כתבת תחקיר ב'מקור ראשון', שבה דווח על כך שמרצה באוניברסיטה העברית, פרופ' עמירם גולדבלום, כתב כי תנועת "אם תרצו" הם 'כלבים נאצים' והשווה אותם לנוער היטלר. חמור מכך, הוא גם כתב שידאג לכך שסטודנטים המזוהים עם התנועה לא יוכלו להתקבל ללימודים מתקדמים. פניתי לאוניברסיטה שבה הוא מרצה, כדי שיטפלו בנושא. אסור שסטודנט ייפגע משום שדעתו הפוליטית שונה מזו של המרצה.

"בנוסף, קיבלתי הרבה פניות לפיהן מערת המכפלה אינה נגישה לבעלי מוגבלויות. סיירתי במקום יחד עם אנשי היישוב וספרתי שם מאה מדרגות. פניתי בנושא למשרד המשפטים, הממונה על חוק ההנגשה, ולנציבות לשוויון זכויות עבור אנשים עם מוגבלות. בעקבות פנייתי, ועדת חוץ וביטחון קיימה ישיבה בנושא והוחלט שעד פסח תותקן במקום מעלית, או כל אמצעי אחר שינגיש את האתר.

"נושא נוסף שטיפלתי בו נוגע לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הלומדים במסגרת 'חינוך מוכר שאינו רשמי'. אלו מוסדות שמשרד החינוך מכיר בהם אך משלם רק 80% מהשכר של הגננת. אותם מוסדות לא נכללים ברפורמת 'אופק חדש', ולפיכך אותן גננות לא זכאיות להטבות הנלוות כמו השתלמויות והכשרות. התופעה הזו גורמת לכך שילדים עם צרכים מיוחדים מקבלים חינוך פחות טוב ביחס לילדים אחרים, ואולי אפילו נמנעת מהם היכולת לתפקד בחברה. אני, אישית, כלל לא מרגישה שהכנסת פוזרה. אני כל יום בכנסת, ממשיכה לעבוד כרגיל".

דוד אמסלם ודוד ביטן – שניהם סירבו לענות ולספר לכם מה עושים למענכן

מאי גולן

"אני ממשיכה, כהרגלי, לקדם את המטרות לשמן נבחרתי, וכמובן ממשיכה לענות לפניות הציבור שלשכתי מקבלת בנושאים שונים ומגוונים, בניסיון לסייע ככל יכולתי".

אבי דיכטר

מלשכתו נמסר: "ח"כ דיכטר מכהן כיו״ר ועדת החוץ והביטחון זה למעלה משלוש שנים. הוא נבחר על ידי הכנסת לכהן כיו״ר הוועדה גם בכנסת ה-21 וצפוי להמשיך בתפקיד זה לפחות עד לכינונה של הכנסת ה-22. לצורך ביצוע משימות הוועדה, הקים ח"כ דיכטר ועדות משנה לוועדת החוץ והביטחון, והוא נבחר גם לעמוד בראש אחת מהן (ועדת מודיעין ושירותים חשאיים). הוא חבר בשתי ועדות משנה נוספות שהוקמו, כדי לייעל את הפיקוח של הוועדה על הגופים אותם היא מבקרת. 

כמו כן, ח"כ דיכטר מנהל בפועל את ישיבות הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון שהכנסת הקימה ואת ועדת המשנה שהוקמה בתוכה. הוכנה תכנית ישיבות של מליאת הוועדה ו-ועדות המשנה לפגרת הבחירות – חלק מן התוכנית ממתין לאישור ועדת ההסכמות של הכנסת וחלקה כבר אושר ע"י יו״ר הכנסת. המשמעות היא של מספר דיונים בכל שבוע. כל ישיבות ועדות המשנה חסויות, וכך גם חלק מישיבותיה של מליאת הוועדה. פירוט הישיבות הפתוחות מופיע ומתעדכן באתר הכנסת".

פטין מולא

"השתתפתי באירועים רבים, ושלחתי מכתב למשנה ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע למצוקת הדיור של היישובים הדרוזיים בישראל. אבקש מהעוזר שישלח לך באופן מסודר (רשימה כזו טרם התקבלה – ת.פ). בחודש יוני טסתי יחד עם ח"כים נוספים לכנס הארגון הפרלמנטרי של מדינות הים התיכון (pam) באנקרה". 

שרן השכל

 
"הכנסת פוזרה לפני חודש, במהלכו ח"כ השכל המשיכה את פעילותה הציבורית והפרלמנטרית. קיימה פגישות עבודה, השתתפה בכנסים ואירועים, גם ברמה הפרלמנטרית, על אף פיזור הכנסת, השכל פעלה לקידום הצעת חוק "אי הפללה" שיזמה. ניהלה מו"מ עם הגורמים הרלוונטיים לקידום ההצעה וזכתה לתמיכתו של רה"מ. גם בתקופה הקרובה, במקביל להכנות לקמפיין הבחירות, ח"כ שרן השכל ממשיכה בעבודתה למען הציבור בישראל.
2. הטיסה היחידה שצפויה לח"כ השכל במסגרת תפקידה, זו טיסה ללונדון ליומיים בלבד שתתקיים בתחילת חודש יולי, במהלכה השכל תיפגש עם חברי פרלמנט ועם נציגי הקהילה הנוצרית במטרה לקדם הסברה ישראלית, לבחון כיצד ניתן להיאבק בארגוני ה-BDS ולדון בשיתופי פעולה לאור האנטישמיות הגוברת במדינות אירופה.

קרן ברק

חברת הכנסת הטרייה ענתה לטלפון שלנו, אך לא ממש ששה לענות: "דבר בבקשה עם העוזרים שלי". 

אפשר את המספר של אחד מהם?

"לא, אני בנהיגה. לא יכולה לעשות עכשיו כלום".

לא יכולה להשיב לשתי שאלות קצרות?

"אני ממש מבקשת ממך שלהבא תתקשר לעוזרים". ברק לא חזרה אלינו חרף פניות נוספות.

כחול לבן

מיכאל ביטון

"אנחנו, באופוזיציה, ממשיכים לנהל מאבקים. יזמנו דיון מיוחד בחתימת 25 ח"כים בסוגיית תקצוב הצהרונים. היוזמה הזו גרמה לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר כחלון לפתור את הנושא, ולהודיע שנמצא התקציב האבוד. עד הפגרה ניזום דיונים נוספים של חירום. בנוסף, אני מתחיל מאבק על חינוך חינם אמיתי בישראל. מיידית".

אורנה ברביבאי

מלשכתה נמסר: "פיזור הכנסת הוא שערוריה שהוביל לה ראש הממשלה כדי לשרוד פוליטית. מבחינתו, שיעלה לציבור כמה שיעלה. זאת הסיבה שחברת הכנסת ברביבאי הצביעה נגד פיזורה. מאז ההחלטה, ערכה ח"כ ברביבאי סיורים בדרום ובצפון, לקחה חלק בוועדת חוץ וביטחון הממשיכה להתכנס ולעסוק בהיבטי ביטחון שוטף ומוכנות. כמו כן, חה"כ קיימה דיונים, פגישות וראיונות לתקשורת, במסגרת פעילותה לטובת הציבור בישראל".

מה עם 33 חברי הכנסת הנוספים של כחול לבן?

פנינו לעוזריהם של שאר הח"כים מכחול-לבן, אך אלו הפנו אותנו לדובר הסיעה, רון קורמוס. גם האחרון השיב בצורה קולקטיבית: "מציע שתעבירו במרוכז אליי ונטפל". פנייה אליו אכן נעשתה אך עד לרגע כתיבת שורות אלו טרם קיבלנו תשובות – עובדה שמעלה שתי שאלות מעניינות אחרות:

  1. למה צריך דובר לכל ח"כ, אם דובר הסיעה הוא זה שחולש על כל הפניות?
  2. האם באחת משתי הסיעות הגדולות בכנסת – זו שרוצה להיות מפלגת שלטון – לא סומכים על הח"כים שיידעו להשיב לשאלות ממוקדות ופשוטות?

לפיד. חברי הכנסת שלו כמעט ולא ענו

ש"ס

יעקב מרגי

"אני משמש כחבר ועדת הכספים הזמנית, וכמעט בכל יום התקיימו דיונים בוועדה. במקביל, אני עדיין ממשיך לטפל בפניות הציבור ברמה יומיומית. ברמה הפרלמנטרית, הגשנו הצעה לסדר ויזמנו דיון בוועדה בנושא תקצוב הצהרונים ואני וח"כים נוספים מטפלים במוסדות החינוך מיוחד, שלא קיבלו רישיון ממשרד החינוך. אני גם עוסק בפניות מצד הורים לתלמידות ותלמידים, שלא התקבלו למוסדות כאלה ואחרים. לא חסר עבודה".

יהדות התורה

יצחק פינדרוס

"אין לנו יכולת להעביר הצעות חוק. יש לנו רק אפשרות להעלות נושאים במליאה, בוועדה המסדרת ובוועדת כספים . לכן, עיקר העיסוק שלי סובב סביב תעסוקת חרדים, פגישות עם אנשי ממשל בעניין קייטנות קיץ מול משרד החינוך (ולחץ באמצעות ועדת כספים), פנייה לפקידי ממשלה ומענה שוטף לפניות הציבור".

יעקב טסלר

מלשכתו נמסר: "ח"כ טסלר הופיע בלמעלה מעשרה אירועים ציבוריים וכנסים מקצועיים, קיים קבלת קהל בשישה מקומות לטובת הציבור, וביקר במוסדות ובארגוני ציבור ברחבי הארץ כדי להבין מקרוב מה הם הצרכים של אותם מקומות". 

העבודה

פנינו לחברי הכנסת סתיו שפיר, שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ – אך עד לרגע זה טרם התקבלו תשובות. עם זאת נזכיר ששפיר, שמולי ופרץ עסוקים כמובן בבחירות לראשות המפלגה.

שלי יחימוביץ'. התעלמה

חד"ש-תע"ל

יו"ר סיעת חד"ש, איימן עודה

"הצבעה על מבקר המדינה, הצבעה על תקנות שעת חירום, שחרור גופת צעיר מאבו-כביר בזמן סופ"ש כדי שמשפחתו תוכל לקבור אותו כמה שיותר קרוב למועד הפטירה, בקשה רשמית מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לפתוח את אבו-כביר גם בסופי שבוע כדי שמקרים כאלה לא יישנו, פגישה במשרד המשפטים בנוגע לחיבור בתים שבנייתם טרם הושלמה לתשתיות חשמל, שיגור דרישה דחופה ליועמ"ש לחקור את ראש עיריית עפולה שהשתתף בהפגנת השנאה נגד תושבים ערבים".

אוסאמה סעדי

חבר הכנסת סעדי שלח לנו רשימה מפורטת של פעילותו מאז פיזור הכנסת:

  1. ביקור האסיר כמאל זידאן בכלא 6.
  2. פגישה עם מר שפיגלר, מנכ״ל ביטוח לאומי.
  3. פנייה לנשיא אוניברסיטת תל אביב בנושא הקמת מקום תפילה קבוע לסטודנטים המוסלמים.
  4. פגישה בעיריית נצרת עם אפי רוזין.
  5. השתתפות בהפגנה מול אתר הבנייה באתר בעיר יבנה.
  6. פגישה עם ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ.
  7. הקמת לובי בכנסת למניעת תאונות עבודה.
  8. פגישה עם פרופ׳ שאול יציב, מנהל האגף לרישוי מקצועות רפואה, בנושא תוכניות הלימודים בפיזיותרפיה וריפוי בעיסוק באוניברסיטת ערב אמריקן ג׳נין.
  9. פגישה עם פרופ׳ שאול יציב בעניין תלמידים בוגרי רפואה בחו״ל.
  10. פנייה למר אריק סיני, מנכ״ל חברת קווים, בנושא ההתנהלות הלא תקינה של קו 39 באזור המשולש.
  11. השתתפות בהפגנות שיזמה אותן ועדת המעקב העליונה לערביי ישראל כחלק מתוכנית למלחמה בפשיעה והאלימות בחברה הערבית.
  12. פגישה עם המשנה ליועץ המשפטי ארז קמיניץ בנושאי תכנון ובנייה וחיבור בתים לחשמל בישובים הערבים.
  13. פגישה עם ראש עיריית עראבה ונציגי משרד החקלאות וחקלאים בנושא בקעת בית נטופה.
  14. פגישה עם ראשי רשויות לבניית תוכנית עבודה.
  15. השתתפות בפתיחת מרכז למדע החלל בעיר עראבה.
  16. העברת הרצאה במשרד המשפטים.
  17. קביעת פגישה בתל אביב עם חברת כביש חוצה ישראל.
  18. קביעת פגישה עם מנכ״ל דואר ישראל.

עופר כסיף

 "הנה רשימה חלקית של הנושאים בהם עסקתי:

  1. אירועים, מפגשים והפגנות נגד הכיבוש (למשל משמרת המחאה ביום השנה לכיבוש, ביקור בכלא הצבאי בו שוהה הסרבן רומן לוין).
  2. הצטרפתי למאבק נגד פינוי של משפחה מביתה, בנושא זה נעשות פעולות פומביות ו'מאחורי הקלעים'.
  3. הצטרפתי למאבק נגד גירוש ילדי העובדות הזרות, בנושא זה נעשות פעולות פומביות ו'מאחורי הקלעים'.
  4. השתתפתי בהפגנה לשחרור דלאל דאוד.
  5. השתתפתי במצעד הגאווה בירושלים.
  6. השתתפתי במפגשים פוליטיים של קבוצות מקומיות של הנהגת המפלגה הקומוניסטית (בה אני חבר) ושל חד"ש. במפגשים אלו אנו מתווים את דרכנו המשותפת". 

איחוד מפלגות הימין

מוטי יוגב

"פעלתי לקדם דיון במליאת הכנסת בנושא סגירת הוסטלים לנוער בסיכון. השתתפתי בדיונים של ועדת חוץ וביטחון. קיימתי פגישות עם אנשים בתוך ומחוץ ל"בית היהודי" לקראת הבחירות הקרובות ופעלתי במישורים ציבוריים נוספים כחלק מפניות שקיבלתי מהציבור".

עידית סילמן

"מטפלים בהכל. לפני מספר ימים התקבלה החלטה במועצת הביטחון של האו"ם בדבר חובת הקהילה הבינלאומית והמדינות החברות באו"ם לפעול להשבת נעדרים וחללים. הוצאנו מכתב בנושא לראש הממשלה ולשר החוץ, בו ביקשנו מהם שילחצו על האו"ם ליישם את החלטת מועצת הביטחון ולגרום לכך שתוחל על השבויים והנעדרים שלנו.

"כחברי השדולה להשבת החיילים, אני ועמיר פרץ הזמנו את כל הח"כים לשבוע ה-60 של מפגן העוז באנדרטת חץ שחור (שמתקיים בכל יום שישי, מול רצועת עזה, בקריאה להשבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול). 

"כמו כן, שלחתי מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, עם העתק לסגן השר ליצמן, בעניין המענה הטיפולי לנפגעי תקיפות מיניות. לפני כחודש שודרה ב'כאן 11' כתבה שעסקה בערכות הפיראטיות בבתי החולים בישראל, איתן בודקים נפגעות תקיפה מינית. כאב לי מאוד לגלות שבבתי החולים שבהם לא קיימת יחידה אקוטית (המקום הראשון שמטפל בנפגעי תקיפה מינית, ת"פ), לא עובדים על פי נוהל מסודר של משרד הבריאות, וכי הרופאים במיון מבצעים בדיקות חודרניות ללא תוקף משפטי. ביקשתי ש'בדיקות האונס' ייפסקו באופן מיידי, כל עוד לא מופעל נוהל ברור בנושא. הלשכה שלי בקשר שוטף עם עמותת 'אחת מתוך אחת', המעודדת נשים לספר על תקיפות מיניות שחוו.

"בנוסף, אני וחברי הכנסת אורלי פרומן (כחול לבן), איציק שמולי (עבודה), יעקב מרגי (ש"ס), עיסאווי פריג' (מרצ) וקטי שטרית (ליכוד), שלחנו מכתב ליו"ר ועדת הכספים הזמנית, משה גפני, לכנס את הוועדה בדחיפות לרגל פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

"כמו כן, אני וחברות הכנסת פרומן ושטרית לחצנו על הקמת ועדת החינוך הזמנית, שתטפל בנושא הצהרונים וגני הילדים עם פתיחת שנת הלימודים. יחד עם חה"כ מיכאל ביטון יזמתי כנס גדול של השדולה המזרחית-מסורתית, וכעת אני בונה תכנית חומש לחיזוק מערכת הבריאות. יש הרבה עבודה".

ישראל ביתנו

יבגני סובה

"זה שהכנסת פוזרה לא אומר שהח"כים מפסיקים לעבוד. יש ועדות זמניות, דיונים במליאה, ישיבות סיעה שמתקיימות אחת לשבוע ופעילות בוועדת הכספים. יש גם את כל הנושא של ייצוג בטקסים ממלכתיים.

"בימים הקרובים נכנס דיון דחוף במליאה בעקבות העובדה שיש בור תקציבי של 22 מיליארד שקל בתקציב המדינה. זאת לאחר שחברי, ח"כ עודד פורר, החתים 25 ח"כים לצורך כינוס המליאה. רק לאחרונה נאבקנו למען המשך סבסוד הצהרונים. לא במקרה ראש הממשלה הצהיר שנמצא התקציב לעניין.

"הפעילות של חברי הכנסת אינה מאסיבית בעיקר משום שהח"כים החדשים, ואני ביניהם, לא הספקנו לקבל חברות בוועדות לאור העובדה שלא קמה ממשלה. אתה לא תופתע לשמוע שאנחנו צריכים גם לדאוג לכך שניבחר. לצורך כך, אנחנו נפגשים עם אנשים, עושים את מה שצריך אבל זה, כמובן, לא עיקר עבודתנו. אולי זה נשמע לכם הזוי, אבל גם בימים אלו הח"כים ממשיכים לעבוד".

יוליה מלינובסקי

מלשכתה נמסר: "עבודת חברי הכנסת אינה מסתכמת בישיבה בוועדות או במליאה. מאז פיזור הכנסת, חה"כ מלינובסקי ממשיכה בעבודה שהחלה בכנסת הקודמת בעיקר בנושאי דת ומדינה, הדרת הנשים ובדיקה של תקציבים אבודים, בין אם זה נעשה במחקרים על הצעות חוק ובין בפגישות עם ארגונים ועמותות כדוגמת שדולת הנשים".

 אלי אבידר

מלשכתו נמסר: "לאור עצירת פעילות החקיקה פעל ח"כ אבידר במספר נושאים שתכליתם היא ביקורת על הרשות המבצעת: 1. היחס ליהדות אתיופיה והצפת המחדל של אי העלאתם לישראל. התבצעה עבודת מחקר מקיפה בנושא. 2. הצפת הכניעה של ממשלת ישראל להנהגת החמאס בבתי הכלא, ואי יישום מסקנות הוועדה המקצועית שמינה השר לביטחון פנים. 3. הבור התקציבי הבלתי נתפס ותרגילי ההונאה של ראש הממשלה ושר האוצר, אשר נועדו להסתיר את מימדי הקטסטרופה. 4. המשלוחים החיים של העגלים והכבשים לישראל והמחדל של משרד החקלאות בטיפול בנושא. 5. תמיכה בקהילה הגאה אל מול ההקצנה של ארגוני להב"ה ושותפיהם גם בקרב מפלגות הקואליציה".

רע"מ-בל"ד

עבד אלחכים חאג' יחיא

"אני בקשר שוטף עם אנשים ועמותות. השתתפתי בכנס של ועדת המעקב בנושא הפשיעה והאלימות באוכלוסייה הערבית ובכנס בנושא בטיחות בעבודה. נפגשתי עם ראש רשות מקומית בנושאים שקשורים לעבודתי. הפעילות היא מתמדת. יש לי גם ישיבות בלשכה הפרלמנטרית ואני ממשיך לטפל בפניות ציבור. לחבר כנסת אין הפסקת עבודה אם הוא רוצה באמת לשרת את הציבור".

מרצ

אילן גילאון

״חלק נכבד מהעיסוק כרגע במסגרת עבודתי כחבר כנסת, ולאור העובדה שהכנסת פוזרה, אינו פרלמנטרי, אלא מתמקד בעיקר בפניות ציבור (אנשים שפונים לסיוע כאשר הם חשים שטופלו באופן לא ראוי על ידי הרשויות השונות ומבקשים את הסיוע שלי, כחבר כנסת, כדי להגיע לפתרון). טיפול בפניות ציבור הוא דבר שאני מאוד מקפיד עליו, גם בימים שבהם הכנסת עובדת. בנוסף, מתוקף הזמנים אני עוסק בהיערכות לקראת הבחירות הקרובות, הן הפנימיות במרצ והן הארציות, הכוללת פגישות עבודה שונות שלי בנושא עם צוות הלשכה שלי, כמו גם עם גורמים פוליטיים שונים בתוך המפלגה ומחוץ לה״.

כולנו

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון

"מעבר לטיפול השוטף בענייני המשרד, אני ממשיכה לטפל בפניות ציבור הקשורות בילדים, שמגיעות אליי מתוקף תפקידי הקודם כיושבת ראש הוועדה לזכויות הילד".

חברי הכנסת שלא הגיבו חרף פניות נשנות

הח"כים אליהם פנינו – ישירות במייל או דרך העוזרים (כולל תזכורות) – אך לא נתקבלה מהם תשובה: דוד אמסלם, דוד ביטן, עוזי דיין, שלמה קרעי, ניר ברקת, קרן ברק (ליכוד); גבי אשכנזי, רם בן ברק, קארין אלהרר, צבי האוזר, יועז הנדל, איתן גינזבורג, אסף זמיר, בועז טופרובסקי, יחיאל טרופר, גדי יברקן, מיקי חיימוביץ' (כחול לבן); ינון אזולאי (ש"ס), משה גפני, ישראל אייכלר, יעקב אשר (יהדות התורה), סתיו שפיר, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ (העבודה); יוסף ג'בארין, אחמד טיבי (חדש-תע"ל); היבא יזבק (רע"מ-בל"ד), אלי כהן (כולנו), מיכל רוזין (מרצ), עודד פורר (ישראל ביתנו).

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תגובה אחת

  1. אני רק שאלה:
    לא הצלחתי להבין מהתשובות מה באמת היקף הפעילות. הרבה מהתשובות הן דברים כמו: שלחתי מכתבים או השתתפתי באירועים.. אולי אני לא מבינה מה באמת זה כולל אבל נשמע לי מעט מאוד עשיה ל5 חודשים, בעיקר בהנחה שהקבה מהעבודה נעשית על ידי עוזרים פרלמנטריים. אני מפספסת משהו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!