ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

13 שלבים לשום מקום: סיכום שנה של התנהלות מוזרה בין ועדת ההיתרים וראש הממשלה נתניהו

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מטרת ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה היא לאפשר חריגה מכללי ניגוד עניינים של חברי ממשלה, כאשר מדובר במקרה מיוחד המצדיק זאת. שר, סגן שר או ראש ממשלה המעוניינים לבצע פעולה העשויה לחרוג מהכללים – מחייבים לפנות לוועדה ולקבל את אישורה טרם הביצוע.

בשנה החולפת ניסה רה"מ לקבל אישור למימון הגנתו המשפטית בתיקים 1000, 2000 ו-4000 מבעלי הון המקורבים לו. היועמ"ש שלח אותו לבקש אישור מוועדת ההיתרים ומאז נתניהו מתנהל מולה באופן תמוה. להלן השתלשלות האירועים שתעשה לכם סדר:

לפי לוח הזמנים הנוכחי, בראשית חודש יולי 2019 צפוי להתקיים שימוע בתיקי ראש הממשלה – ועורכי הדין של נתניהו מסרבים לקחת את חומרי החקירה מהפרקליטות בטענה שלא קיבלו שכר.

נתניהו מתעקש לחכות ולשלם להם מכסף של אחרים, וזאת למרות שהונו מוערך בכחמישים מיליון שקל.

תוספת:

  • יוני 2019 – הוועדה קבעה בפעם השלישית שנתניהו לא רשאי לקבל מימון להגנתו המשפטית.
  • אוגוסט 2019- שלושה מחברי הוועדה מתפטרים לאחר עימות עם מבקר המדינה החדש מתניהו אנגלמן.

פירוט נוסף על הוועדה ועל התנהלותו של בנימין נתניהו.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

4 תגובות

  1. הפרט הכי חשוב- אם מחר מישהי מהכפיפות/קולגות במקום העבודה תחליט להעליל עלי שאנסתי אותה, לחילופין הבוס יחליט להתפטר ממני בזול ויעליל עלי שגנבתי ממנו, או כל עלילה אחרת- אני אעצר, שמי הטוב יוכפש ברבים, ושומו שמיים- אאלץ לשכור עו"ד במיטב כספי שאין לי……..
    רוב החשודים והנאשמים נאלצים להתגונן באמצעות עו"ד מכספים שאין להם, מחסכונות שפדו, נכסים שמכרו, בני משפ' וחברים שסייעו.
    אז כן, אם נכנסת לפוליטיקה יש לזה מחיר- תאלץ להגן על עצמך ממשאבייך העצמיים.
    אלא אם תוכיח שאתה באמת דלפון מסכן והעלילה/החשד הוא בקשר ישיר ואינהרנטי למסגרת התפקיד, אבל לא אלו המקרים של ביבי.

  2. עלות החקירות הייתה רבע מיליארד שקלים – נכון שעבודת הסנגורים קלה יותר אבל אפילו תעלה עשירית מעלות החקירה, ראש הממשלה יפסיד חצי מכספו. למרבה הפלא העובדה ה"זניחה" הזאת נשמטה מהידיעה אצל גוף שמתיימר לשאוף לשקיפות.

    1. כמו שאומרים הילדים… "הוא התחיל", אם לא ההתנהלות שלו, גם אם לא פלילית, רק עקומה מוסרית, לא היה צורך להוציא כדבריך רבע מליארד שקלים על חקירות של התנהלות זטו

    2. ראשית, הסכום הזה מופרך.
      שנית, נתניהו משתמש בשירותיהם של מספר משרדי עו"ד מהיקרים במדינה – בהתחשב בזה ש-"לא היה כלום" כטענתו, זה נראה כצוות הגנה מנופח.
      ולבסוף, כל ההתנהלות של נתניהו, גם בתיקים וגם פה היא מופע מביש של זלזול בכללים ובנהלים וכיפוף שלהם לטובתו האישית, ועל זה הוא היה צריך לעוף מזמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,917 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!