ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מעקבים אחר נבחרי ציבור שמסרבים לחשוף את יומנם: פרץ, כהן ורגב

לאחר המעקב של סגן השר ירון מזוז, ומעקב נוסף אחר הלוביסט נדב פרי – יצאנו לפני כשנה לפרויקט "88 ימים של פגרה" בניסיון להרחיב את המעקבים אחרי נבחרי ציבור שלא מפרסמים את היומן שלהם. הנה הם:

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

לאחר המעקב של סגן השר ירון מזוז, ומעקב נוסף אחר הלוביסט נדב פרי – יצאנו לפני כשנה לפרויקט "88 ימים של פגרה" בניסיון להרחיב את המעקבים אחרי נבחרי ציבור שלא מפרסמים את היומן שלהם. הנה הם:

מירי רגב

(שרת התרבות והספורט, הליכוד)

היכנסו גם לארוע ההיתולי שמטרתו לגלות מה מסתתר בסיר של רגב

עמיר פרץ

(חבר כנסת, העבודה)

בלשכתו של ח"כ פרץ הסכימו בתגובה לחשוף את היומן המלא לאותו היום:

"ח”כ עמיר פרץ מברך פועלם של כל העוסקים בפעילות ביוזמת 100 ימים של שקיפות. באשר ללוח הזמנים של חה”כ ביום חמישי 10 במאי 2018:

יומו של חה”כ נפתח בראיון ברשת ב’ בנושא פעילותו בועדת המשנה למוכנות העורף שבראשותו למציאת חלופות למיכל האמוניה בחיפה, אותו ערך מביתו. משם המשיך ח”כ פרץ לראיון נוסף באולפני רדיוס 100 FM בראש העין, שהתחיל בשעה 12:00 ולראיון נוסף (טלפוני) בתחנת הרדיו החרדי ״קול חי״.

המשך הלו”ז כלל נסיעה לכנסת לדיוני ועדת משנה חשאית של ועדת החו”ב, מפגש פעילים בראשות נפתלי רז ב”צוותא” בתל-אביב נגד פסקת ההתגברות ואירוע לציון 70 שנים לשירות הביטחון הכללי בראשל”צ במעמד ראש הממשלה ונשיא המדינה.

טענתכם כי נהגו של חה”כ חרג מהמהירות המותרת תיבדק".

אנו שמחים ואף מפרגנים שבעקבות הכתבה נחשף הלו"ז המלא באותו יום של פרץ – עתה נותר רק לחשוף את הלו"ז גם באופן שוטף.

מאיר כהן

(חבר כנסת, יש עתיד)

נציין שבלשכה של כהן שיתפו פעולה באופן יוצא מן הכלל, והסבירו כי באותו בוקר נתן טרמפ לרעייתו, ואסף את היועצת הפרלמנטרית שלו.  אחרי שעתיים ורבע בדרכים הגיע כהן לבית מפלגת "יש עתיד" בתל אביב וקיים שם פגישות עבודה בעניינים שונים. על-פי לו"ז אותו יום כפי שנמסר, כהן קיים פגישות בנושאי חינוך, בריאות ועבודת מטה השטח של יש עתיד. אחרי 4 שעות, יצא לחולון – שם פגש את ראש מטה יש עתיד בקריית גת. על הדרך טיפל בפטרייה כואבת בציפורן אצל פדיקוריסטית (חשוב להדגיש: מידע זה נמסר בידי כהן עצמו ולא היה מפורסם בידינו אחרת). לאחר מכן ניגש כהן ניגש לבניין העירייה וקיים פגישת עבודה עם ראש עיריית חולון. משם יצא חזרה לדימונה.

אנו שמחים שבעקבות הכתבה נחשף הלו"ז המלא באותו יום של ח"כ כהן – ומקווים כי יחליט לפרסמו בקביעות בעתיד.

ישראל כ"ץ

(שר התחבורה, הליכוד)

אין ממצאים חשובים. הלך להסתפר ואז בצהריים נכנס למשרדו ליתר שעות המעקב.

הערה כללית על "88 ימים של פגרה"

לדעתי (תומר) המיני-מיזם הזה לא מומש בצורה מיטבית – ואני לוקח את האשמה עליי.

  • בצד החיובי: העלנו שוב את נושא השקיפות ביומנים לדיון ציבורי, חשפנו עבירות תנועה, מימשנו את בחירת התומכים, והכי חשוב: המיזם מראה לח"כים שהציבור מסתכל. שעיניו פקוחות. שאין לדעת מתי אין חוקר שלנו מאחוריכם (עד שתשקיפו את היומן הציבורי שלכם).
  • בצד השלילי: היה עלי לסנן טוב יותר את הח"כים הראויים למעקב, ולעסוק יותר זמן בגיבוש מידע מוקדם, שהיה תורם לתעד חומרים חשובים יותר. אמנם עשינו בדיוק את מה שהבטחנו, אך זה יכול היה להיות יעיל יותר. כך או אחרת – יש לנו מחויבות להעניק לתומכים את התוצרים של התחקירים עליהם הם שילמו. אנחנו מפרסמים הכל – לטוב, ולרע, ובניגוד ללא מעט חלקים בתקשורת, אנו מנגישים לכם את המציאות כפי שהיא, מבלי להבליט רק את הליקויים. נמשיך לפרסם תוכן איכותי מדי יום. כפי שאתם רואים בדף שלנו בשנה האחרונה: העלינו הילוך בעיתונות אקטיביסטית, דמוקרטית ועצמאית. תודה ענקית לכל תומכינו שמאפשרים את כל זה.
יש לך הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכיר/ה מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!