ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

על מה הוציאו חברי הכנסת את כספנו?

ניתוחי ההוצאות שהתקשורת מפרסמת – שטחיים. הכתבות השנתיות מתמקדות בשורה התחתונה: אלופי ההוצאות. זה קורה מכיוון שזה מה שזמין לפרסום, למעט כמה הוצאות ססגוניות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מדי שנה אנו מפרסמים את ההוצאות המפורטות של חברי הכנסת. חלק מהרכישות הזויות ובזבזניות, אבל הרוב סבירות ונחוצות לשמירה על קשר עם הציבור. אז למה התקשורת צולבת את השיאנים? כי הפירוט שהכנסת מפרסמת שקוף חלקית בלבד. הכנסת למעשה כופה על אלו שינתחו אותו להיות פופוליסטיים: בדו"ח שמתפרסם מדי שנה מופיעות רק הקטגוריות – ללא פירוט או חשבוניות.

כתוצאה מכך, ניתוחי ההוצאות שהתקשורת מפרסמת – שטחיים. הכתבות השנתיות מתמקדות בשורה התחתונה: אלופי ההוצאות. זה קורה מכיוון שזה מה שזמין לפרסום, למעט כמה הוצאות ססגוניות. רק דרכן אפשר לראות לאן בדיוק הולך הכסף: מי באמת מוציא את זה כדי להתעדכן במה שהציבור רוצה, ומי מבזבז את כספינו למען עצמו. כך למשל מצאנו זיקה בין ישראל ביתנו לבין ספק המואשם בפלילים, הראינו שח"כים מוציאים בעיקר בסוף שנה לפני שרוב התקציב מתאפס ועוד.

את הניתוחים האלו אנו עושים בסיוע מתנדב המיזם המגה-מוכשר יוגב שרביט, ובאיחור ענק הגיע הזמן לניתוח 2016. העיכוב נובע באשמתי (תומר), וגם משום שהשנה הצטרף "כלכליסט" לניתוח המורחב (וזה מצוין, אמן שכל התקשורת תנהג כל מדי שנה). בכל מקרה כולכם מוזמנים לדלג על המלל והניתוחים הגאונים שיבואו למטה – והביטו בעצמכם בכל ההוצאות ובניתוח של יוגב ושלנו:

ניתוח הוצאות חברי כנסת מתוך תקציב הבוחר לשנת 2016

הוצאות חברי הכנסת המכהנים צמחו בשנת 2016 באופן משמעותי, בין היתר עקב קביעת רף הוצאה חדש של 100,000 ש"ח לח"כ וזאת ללא הפרדה בין תקציב ללשכה ותקציב למטרות אחרות. כאשר לוקחים בחשבון שחלק מהוצאות חברי הכנסת בשנת 2015 דווחו בשנת 2016, מתקבל כי אף ח"כ לא חרג מהמגבלה השנתית (ללא התחשבות בשנת ההוצאה, חברי הכנסת מיקי מכלוף זוהר ושרן השכל חרגו מעט מהמגבלה). האם 4 שנות ביקורת ציבורית על הוצאותיהם הובילה לכך שנבחרינו הקפידו יותר על האופן שבו הם משתמשים בכספי הציבור?
מכיוון שברור שהגדלת המגבלה הובילה להגדלת ההוצאה, החלטנו השנה לבחון האם השימוש בכספים לטובת קשר עם הציבור אכן שימשו לטובת המטלה לה הוקצו ובמידה ולא, מה עשו עם הכסף?

  • בניגוד לשנים קודמות, ההוצאות בתקופת הפגרות לא ירדו, זאת משום שהח"כ הוציאו כספים רבים בתקופת החגים שנפלה באמצע הפגרות (פסח בפגרת החורף וראש השנה בפגרת הקיץ). אך בסוף שנת 2016 חלה עלייה משמעותית בהוצאות הח"כים, בדומה לשנים קודמות.
  • אם בשנים קודמות ח"כים ותיקים הוציאו יותר מהח"כים חדשים, בשנת 2016 ההבדל הצטמצם באופן משמעותי ובממוצע הח"כים הותיקים אחראיים ל-55% מההוצאות – פער ממוצע של 10% (יש חודשים בהם הצעירים מוציאים יותר מהותיקים).
  • השרים ממשיכים להשתמש בנתח קטן מאד מתקציב ההוצאה לבוחר – פחות מ-10% כי יש להם תקציב משרד. 75% מההוצאות המשוייכות לשרים וסגני שרים בוצעו ע"י שרים וסגני שרים מהליכוד והשאר מתחלק בין הבית היהודי וכולנו – השרים מש"ס כמעט ולא השתמשו בתקציב המוקצה להם.

אז על מה מוציאים חברי הכנסת כסף?


והנה לאן הולך הכסף הקטן (20% מההוצאות):

קשר עם הציבור – האם התקציב משיג את מטרתו?

האם התקציב אכן משמש לקשר עם הציבור או לצרכים אחרים? סיווגנו כמה שיותר הוצאות תחת שלוש קטגוריות:

  1. קשר ישיר עם הציבור – כל תקשורת שאינה דיגיטלית עם הציבור, למעט תקציב הלשכה.
  2. קשר דיגיטלי עם הציבור – כל התקשורת הדיגיטלית עם הציבור – פייסבוק, דוא"ל, ניוזלטרים, טוויטר וכו'
  3. קשר עם הציבור – עלויות לשכה. היות ולשכות חברי הכנסת משמשים אותם בכדי לפגוש את הציבור במקום שונה מירושלים (בעיקר נציגי המגזר הערבי), תקציב זה נחשב לתקציב קשר עם הבוחר


הגרף מסודר באופן הבא: המפלגה שאחוז ההוצאה של חבריה על קשר עם הציבור הוא הגבוה ביותר נמצאת בצד שמאל. המפלגה עם אחוז ההשקעה הנמוך ביותר בצד ימין. סך ההוצאה השנתית של חברי המפלגה מצוינת מעל לעמודות המפלגה הרלבנטית. אחוז ההוצאה על קשר ישיר מתוך סך התקציב ששימש לקשר עם הציבור וכן התקציב כאשר כוללים את הוצאות הלשכה מצוין אף הוא.

  • הליכוד היא המפלגה שהוצאות חבריה על קשר עם הציבור הן באחוז הגבוהה ביותר ביחס לסך תקציבה. היות וסך ההוצאות של חברי הליכוד הן גם הגבוהות ביותר, יוצא שההוצאה של חברי הליכוד על קשר עם הבוחר היא הגבוהה ביותר
  • מרץ הגיע למקום השני אחרי הליכוד אך ניכר כי עיקר התקציב לקשר ישיר עם הציבור הוא בתקציב הלשכות של חברי מרץ (שנמצאים כולם במתחם אחד בת"א)
  • חברי המחנה הציוני וכולנו השקיעו קרוב למחצית מתקציבם לטובת קשר עם הציבור כאשר החלק הארי של התקציב מיועד לקשר דיגיטלי עם הציבור ולא למפגש ישיר איתו – אפשר לומר שהשימוש בתקציב משקף את הנתק בין חברי המפלגות האלה לציבור הבוחרים.
  • אבל אם יש מפלגה שהנתק שלה מהציבור הוא הניכר יותר, זו יש עתיד. רק 30% מתקציבה משמש לקשר עם הבוחר וגם מתוך תקציב זה הרוב לטובת קשר דיגיטלי. אפשר להתנחם בכך שביש עתיד ההוצאה הממוצעת לח"כ נמוכה.
  • כמו מרץ, חברי הרשימה המשותפת משקיעים חלק לא קטן מתקציב הקשר הישיר עם הבוחר במימון לשכות, אם כי חברי הרשימה המשותפת עושים זאת כי רוב בוחריהם נמצאים בצפון ובדרום לעומת חברי מרץ שעיקר מצביעיהם נמצאים בגוש דן.
  • מיהם חברי הכנסת המצטיינים בהוצאה על קשר ישיר עם הציבור (ח"כ שהוציאו מעל 50% מסך הוצאותיו לטובת קשר עם הציבור, ללא הוצאות לשכה)? דוד ביטן, ירון מזוז, ישראל אייכלר, מאיר פרוש.
    • כאשר כוללים את הוצאות הלשכה נוספים לרשימה הח"כים הבאים: אברהם נגוסה, עבדאללה אבו מערוף, יוסף ג'וברין, באסל גאטס ואחמד טיבי.
    • אף אחד מחברי מפלגת המחנה הציוני, כולנו ויש עתיד לא ממש מצטיינים בהוצאה על קשר עם הבוחר שלא בדיגיטל.

הוצאות "תקשורת"

  • עיתון הארץ שומר על הבכורה זו שנה שלישית בקרב חברי הכנסת עם 24 מינויים (אורן חזן ביטל את המנוי) כאשר הכנסות העיתון גדלו ל-66 אלף ש"ח (מ-50 אלף ש"ח ב-2015).
  • ידיעות אחרונות אומנם זכה לאורך השנה ל-26 מינויים, אך לא מעט ח"כים לא הציגו "נאמנות" רבה לעיתון כפי שבה לידי ביטוי מהיקף הביטולים בתשלומים (7 ח"כים לא שילמו את מחיר המנוי השנתי המלא). ביחד עם כלכליסט, בית ידיעות מגיע לעוד 6 ח"כים.
  • ברמה המפלגתית, מכל חברי הליכוד רק ליהודה גליק היה ב-2016 מנוי לעיתון כלשהו, ל"מקור ראשון" – או שהם מקבלים הכל בחינם (וגליק לא בקומבינה) או שהם מסתפקים בישראל היום (החינמי) או שיפעת עושה עבודה ממש טובה עבורם (ראו בהמשך). מנגד, בישראל ביתנו מייחסים חשיבות גדולה למילה הכתובה, אחרת קשה להסביר מדוע אורלי לוי אבקסיס, עודד פורר ואביגדור ליברמן מקבלים מנוי לשלושה עיתונים שונים (וליברמן לרביעי) – מעריב, הארץ וידיעות.
    שותפים נוספים לתשוקה לריבוי מנויים למילה הכתובה הם מיכל רוזין (הארץ, ידיעות וכלכליסט), רחל עזריה (מקור ראשון, כלכליסט, ידיעות, הארץ), מיקי לוי (ליברל, כלכליסט, ידיעות, הארץ), רויטל סויד (ידיעות, גלובס, מעריב), איילת נחמיאס (ידיעות, הארץ, גלובס) וניסן סלומיאנסקי (מקור ראשון, ידיעות, הארץ ומעריב).
    (אם הם היו תורמים לעין השביעית הם היו יכולים לקבל את תקציר של כל העיתונים על בסיס יומי בפחות כסף …)
  • "יפעת המרכז למידע תקשורתי" אשר מספקת קטעי עיתונים הרחיבה את השירותיה בשנת 2016 לרבע מחברי הכנסת (מ-18 בשנת 2015 ל-30 בשנת 2016). היקף ההוצאות יותר מהכפיל את עצמו לכ-195 אלף שקלים (72 אלפי שקלים ב-2015). מבחינת היקף כספי, יפעת היא בפועל ספק המידע התקשורתי דומיננטי לחברי הכנסת לשנת 2016.
  • צרכן המידע התקשורתי המוביל לשנת 2016: סתיו שפיר עם 19 אלף ש"ח (23% מההוצאה השנתית שלה). המוביל לשנת 2015 היה ח"כ אחמד טיבי שמיתן ב-2016 את ההוצאה ואינו בין 5 המובילים.

הוצאות שצמחו – והוצאות שקטנו

  • הוצאות "תחזוקת תוכנה" כוללות תחתן את מרבית ההוצאות של חברי הכנסת על פייסבוק שהסתכמו לכ-752 אלף שקלים בשנת 2016 לעומת 300 אלף בשנת 2015!
    • השנה גם בש"ס התחילו לפרסם בפייסבוק – ח"כ יואב בן צור לקראת פסח והשר דרעי הוציא קמפיין לקראת ראש השנה.
    • אם בתחילת השנה חברי הכנסת "רגועים" יחסית בשיווק בפייסבוק, אז בארבעת החודשים האחרונים קפצו הוצאות השיווק בפייסבוק לכפול מהממוצע בתחילת השנה (מ-40 אלף בחודש ל-80 אלף בחודש) – מסע היח"צן שהתחיל לקראת ראש השנה נמשך לכל אורך מושב החורף. באופן כללי, הוצאות הפייסבוק של הח"כים גדולות יותר במהלך פעילות מושב הכנסת לעומת תקופות הפגרה.
    • ניתוח מיוחד: כמה הח"כים מוציאים על פייסבוק ב-2016?
  • הוצאות הפלאפונים של הח"כים גדלו לכאורה פי 10.5 (!) בין 2015 ל-2016 מ-43 אלף ש"ח ל-450 אלף ש"ח. למעשה הוצאות הטלפון לא גדלו. בשנת 2016 אוחדו כל תקציבי חבר הכנסת לתקציב אחד לקשר עם הציבור כולל תקציב הפלאפון הנייד. בשנת 2015 היה תקציב הפלאפון הנייד בתקציב נפרד מתקציב הקשר עם הציבור. הגידול, "כביכול", בין שנת 2015 לשנת 2016 נובע מכך שבשנת 2016 התקציב לקשר עם הבוחר כולל את הטלפונים בעוד שבשנת 2015 הטלפונים הניידים אינם כלולים בו אלא בתקציב נפרד.

    עלויות הטלפונים הניידים על פני השנים מראים ירידה כדלקמן:

    שנת 2014    507 אלפי ₪

    שנת 2015    420 אלפי ₪

    שנת 2016    412 אלפי ₪

    שנת 2017    275 אלפי ₪.

    • רשימת הח"כים שהוציאו יותר מ-10,000 ש"ח בשנה על פלאפונים לא קצרה בכלל – אליעזר מוזס מנחם (16.2 אלף ש"ח), אחמד טיבי (14.0 אלף ש"ח), יואל רזבזוב (11.7), מיקי מכלוף זוהר (11.0), מיכאל אורן (10.7), יואב בן צור (10.4), מירב מיכאלי וטלב אבו עראר(10.1). אין הסבר לגידול המשמעותי בהוצאות אלה, למעט אולי העובדה שהח"כים לא שמעו על מהפכת הסלולר של משה כחלון.
    • חישוב פשוט מראה כי אם היו לוקחים חבילת טלפון (כולל חו"ל) במחיר 150 ש"ח לחודש, היו חוסכים מאות אלפי שקלים.
  • עד שנת 2016 הייתה קשורה הכנסת בהסכם עם פלאפון בהתאם למכרז חשכ"ל, עדיין במחירים הישנים. בסוף 2016 התקשרה הכנסת בהסכם חדש בו באו לידי ביטוי המחירים החדשים של חבילות ב – 70 ₪ לחודש. בשנת 2017 באה לידי ביטוי מלוא ירידת העלות של ההסכם החדש. 

  • חברי הכנסת משתמשים בטלפונים שעלותם נקבעה במכרז שעשה החשב הכללי. החל מסוף 2016 חבילת התקשורת הינה במחירים סבירים. יחד עם זאת חברי הכנסת מרבים להשתמש בטלפון בשיחות מחו"ל ובשיחות לחו"ל. עלויות אלו אינן כלולות בחבילה. חבר כנסת הנוסע לחו"ל עושה חבילת גלישה שכן כיום לא ניתן לגלוש בחו"ל ללא פתיחת הטלפון לנדידה מידי נסיעה. בנוסף נוסעים חברי הכנסת למדינות להן אין הסכם נדידה עם חברת טלפונים בארץ כמו מדינות באפריקה, במקרים אלו עלות השיחה נעשית במחיר של משתמש מזדמן שהם יקרים יותר.

  • הוצאות הייעוץ של הח"כים גדלו בשנת 2016 פי 3 ביחס ל-2015 ( מ-200 אלף ל-600 אלף)
    • מתוך הוצאות אלה ולאחר בדיקת תקציב יחסי ציבור, נמצא כי 474 אלף שקלים שימוש לטובת יועצי יחסי ציבור וניו מדיה.
    • חברי הכנסת והיועצים המסומנים באדום מופיעים יותר מפעם אחת ברשימה:
שם הלשכה שם חשבון ההיסט שכר מצטבר
ת. לשכה מועלם רפאלי שולי ויליאן שמואל                                         45,045
ת. לשכה ברקו ענת סי-אופ בע"מ                                         35,100
ת. לשכה רוזין מיכל הקולר הכחול בע"מ                                         33,802
ת. לשכה שאשא ביטון יפעת ספוט תקשורת ואסטרטגיה בע"מ                                         20,000
ת. לשכה סבטלובה קסניה יוניק שאו שיווק ופרסום בע"מ                                         18,720
ת. לשכה קורן נורית גולן עופר                                         18,720
ת. לשכה מלינובסקי יוליה כץ-זאיקין אלונה                                         17,550
ת. לשכה ברושי איתן אופיר שפיגל – תקשורת וקשרי ממשל בע"                                         16,500
ת. לשכה בירן מיכל אמיר דן – עינת אורן יעוץ תקשורת ואס                                         16,380
ת. לשכה השכל שרן הירשמן רוב ניר                                         16,380
ת. לשכה אילטוב רוברט וסיליאבה סופיה                                         15,210
ת. לשכה אילטוב רוברט כץ-זאיקין אלונה                                         14,040
ת. לשכה גטאס באסל כיאל עאאד                                         14,040
ת. לשכה בוקר נאוה גנדל גיא                                         12,000
ת. לשכה כהן – פארן יעל אורן אביעד                                         11,700
ת. לשכה נחמיאס איילת ספוט תקשורת ואסטרטגיה בע"מ                                         10,682
ת. לשכה קיש יואב פישר נתנאל                                         10,500
ת. לשכה ילין חיים גלילי צוקר אורית                                         10,000
ת. לשכה לביא עליזה אמיר דן – עינת אורן יעוץ תקשורת ואס                                           9,960
ת. לשכה גרמן יעל עוז אלבו טל                                           9,690
ת. לשכה בר לב עמר ליכטמן צפירה                                           9,477
ת. לשכה עזריה רחל ליכטמן צפירה                                           8,161
ת. לשכה חמד עמאר עדואן עדי                                           8,000
ת. לשכה פורר עודד בדק מדיה בע"מ                                           8,000
ת. לשכה דיכטר אברהם זאבי ניסן                                           7,839
ת. לשכה אורן מיכאל סקוט אקסופטדינרי בע"מ                                           7,722
ת. לשכה בן צור יואב שדה רוני                                           7,200
ת. לשכה אדלשטיין יולי יואל מישל שטיין טיר בע"מ                                           7,020
ת. לשכה גטאס באסל אפקאר 2005 בע"מ                                           6,669
ת. לשכה סויד רויטל סבין סמי ויפה ארז רם                                           5,382
ת. לשכה חסון יואל פרימק מרינה                                           5,166
ת. לשכה עיסאווי פריג' ח'אלדי עבד אל עזיז                                           4,700
ת. לשכה בהלול זוהיר כיואן גאלב                                           4,000
ת. לשכה כץ חיים נסים נאור                                           3,510
ת. לשכה קורן נורית אורבך דגן דלית                                           3,510
ת. לשכה רזבוזוב יואל בר – דעה אסטרטגיה שיווקית בע"מ                                           3,510
ת. לשכה גלאון זהבה גורביץ יוסף צבי                                           2,925
ת. לשכה טרכטנברג מנואל גלבוע דוד                                           2,925
ת. לשכה בר לב עמר רונן יורי                                           2,800
ת. לשכה פלוסקוב טלי ברדיצ'בסקי גנאדי                                           2,691
ת. לשכה תומא סלימאן עאיד מור רעות                                           1,989
ת. לשכה גמליאל גילה הררי ליאור שמואל אלע                                           1,560
ת. לשכה אורן מיכאל סקוט פלד (3) תקשורת בע"מ                                           1,463
ת. לשכה קיש יואב דריי יוסף נתן                                           1,170
ת. לשכה יוגב מרדכי מויאל אמיר                                              700
ת. לשכה שמולי איציק טאנדמוייז בע"מ                                              316
  • חברי הכנסת גם השקיעו לא מעט כספים, 123 אלף ש"ח, בסקרי דעת קהל
    • הגורם המוביל נתן שירותים ל-7 ח"כ בהיקף של 76 אלף ש"ח בשנה – מכון חנוך ורפי סמית (סקרי דעת קהל)
    • יוסף מקלדה, מנכ"ל מכון סטאטנט שמבצע סקרים במגזר הערבי, קיבל 25 אלף ש"ח מח"כ עאיד תומא סלימאן
    • אלי כהן ומיכאל אורן נעזרו בשירותי מכון מדגם בהיקף של 12 אלף שקלים

מי אמר שאי אפשר לשת"פ בכנסת?

  • שת"פים רבים התרחשו בשנת 2016, כולל בין חברי כנסת מסיעות שונות, בכל המקרים הח"כים התחלקו שווה בשווה בהוצאות
    • יעל גרמן ויעל פארן שיתפו פעולה בבג"ץ נגד ההפלרה – 13,500 ש"ח
    • דוד אמסלם ואברהם נגוסה יצרו יחד כמה כנסים – 37,900 ש"ח
    • חיליק בר ויואל חסון קיימו ביחד כנס בעלות צנועה של 1,181 ש"ח
    • אורן חזן ועליזה לביא השתתפו בעלות הכיבוד בכנס ומפגש שדולה – 925 ש"ח
    • סמוטריץ', ברושי, יוגב ובן ראובן השתתפו בעלויות הכיבוד באירוע שקיימו בדצמבר 2016 – 10,114 ש"ח
    • יעקב פרי ומיכאל אורן השתתפו בעלות הכיבוד בכנס – 1,590 ש"ח
    • מיקי זוהר, יוסי יונה ואורלי אבקסיס השתתפו בעלות הכיבוד בכנס משותף – 1,144 ש"ח
    • מיקי זוהר, אלעזר שטרן, מנואל טרכטנברג ורחל עזריה השתתפו בעלות כיבוד בכנס משותף – 1,013
    • אליהו כהן ואיילת נחמיאס השתתפו בעלות כיבוד בכנס משותף – 775 ש"ח

הוצאות של ח"כים על טאבלטים, מחשבים וטלפונים חכמים

גם השנה חברי הכנסת קיבלו מבצעים שווים ולא ויתרו על הזדמנות להצטייד בציוד מחשוב ופלאפונים חדשים:

  • מחשב נייד HP 840 G1/2 היה במבצע, אחרת קשה להסביר למה 33 ח"כים רכשו את הדגם הזה (ב-3,709 ש"ח ליחידה) במהלך 2016. סה"כ נרכשו 45 מחשבים, כי כמה ח"כים היו כל כך מרוצים שהם קנו 2, 3 (יוליה מלינובסקי) וגם 4 (יהודה גליק).
  • הפלאפונים של גלקסי עקפו רק במעט את האייפונים בתור הפלאפונים המועדפים לרכישה, לעומת זאת הטאבלטים של אייפון היו המועדפים, במיוחד האייפון אייר 2.
  • אם חשבתם שיש נאמנות כלשהי למותג בקרב חברי הכנסת, אז יש גם כאלה שמוכנים לבחון יותר ממותג אחד – ח"כ אבו מערוף, חאג', זוהר ואילטוב – כולם רכשו גם אייפון וגם גלקסי (ולפעמים גם מותג שלישי).

שיאן ההוצאות על ניידים, מחשבים וכו' הוא ח"כ נחמן שי, המוביל במעט על יצחק וקנין וח"כ עבדאללה אבו מערוף.

שם הלשכה מחשב נייד נייד אייפון נייד גלקסי טאבלט מחשב שולחני ניידים אחרים ציוד דיגיטלי אחר Grand Total
ת. לשכה שי נחמן 3,709 4,349 5,698 3,126 1,128 18,009
ת. לשכה וקנין יצחק 7,650 4,877 5,351 17,878
ת. לשכה אבו מערוף עבדאלל 9,355 4,676 3,126 17,157
ת. לשכה סבטלובה קסניה 3,709 8,999 3,550 16,258
ת. לשכה פורר עודד 12,926 2,970 15,896
ת. לשכה גליק יהודה 15,018 15,018
ת. לשכה חסון אכרם 9,170 1,000 4,800 14,970
ת. לשכה זחאלקה ג'מאל 6,405 7,920 14,325
ת. לשכה לבני ציפי 8,140 5,149 700 13,989
ת. לשכה חאג' יחיא עבד אל 3,800 3,200 3,126 15 2,120 13,746
ת. לשכה יחימוביץ' שלי 5,462 7,630 13,091
ת. לשכה רוזנטל מיקי 3,770 4,943 4,090 12,803
ת. לשכה שלח עפר 4,270 8,009 12,279
ת. לשכה זוהר מכלוף מיקי 5,399 6,850 12,249
ת. לשכה אילטוב רוברט 4,792 6,950 11,742
ת. לשכה הרצוג יצחק 11,682 11,682
ת. לשכה מלינובסקי יוליה 11,309 180 11,489
ת. לשכה אלהרר קארין 7,540 3,900 11,440
ת. לשכה שקד איילת 4,390 3,560 395 11,045
ת. לשכה סלומינסקי ניסן 7,417 3,480 10,897
ת. לשכה אשר יעקב 3,770 3,450 2,924 10,144
ת. לשכה גנאים מסעוד 3,800 5,180 1,105 10,085
ת. לשכה גלאון זהבה 9,510 9,510
ת. לשכה גפני משה 9,163 9,163
ת. לשכה גואטה יגאל 3,709 3,250 1,500 5 8,959
ת. לשכה דיכטר אברהם 5,462 3,399 8,861
ת. לשכה כהן – פארן יעל 3,709 5,067 8,776
ת. לשכה מיכאלי מרב 3,709 5,036 8,745
ת. לשכה פולקמן רועי 3,709 4,999 8,708
ת. לשכה ילין חיים 4,290 3,499 (100) 900 8,589
ת. לשכה בן ארי מירב 7,417 1,077 8,494
ת. לשכה ג'בארין יוסף 5,584 2,826 8,410
ת. לשכה מלכיאלי מיכאל 3,709 3,126 1,243 8,077
ת. לשכה בר לב עמר 5,300 2,685 7,985
ת. לשכה זועבי חנין 3,950 3,955 7,905
ת. לשכה רזבוזוב יואל 4,909 2,859 7,768
ת. לשכה יוגב מרדכי 3,709 4,020 7,729
ת. לשכה אוחנה אמיר 3,709 3,950 39 7,698
ת. לשכה בן צור יואב 3,300 3,949 4 7,649
ת. לשכה בר (חיליק) יחיאל 7,540 7,540
ת. לשכה לוי מיקי 7,534 7,534
ת. לשכה בוקר נאוה 2,697 3,330 1,479 7,506
ת. לשכה אייכלר ישראל 3,770 3,704 7,474
ת. לשכה קורן נורית 5,567 1,870 7,437
ת. לשכה עזריה רחל 7,417 7,417
ת. לשכה אזולאי דוד 2,697 1,099 3,562 7,358
ת. לשכה נגוסה אברהם 3,379 3,733 7,112
ת. לשכה סמוטריץ' בצלאל 3,323 3,709 7,032
ת. לשכה כהן יצחק 2,690 3,144 599 6,433
ת. לשכה פלוסקוב טלי 2,697 3,250 250 6,197
ת. לשכה חסון יואל 1,185 4,998 6,183
ת. לשכה שטרן אליעזר 3,770 2,314 6,084
ת. לשכה שמולי איציק 3,709 2,277 5,986
ת. לשכה לנדבר סופה 5,654 5,654
ת. לשכה עודה איימן 5,584 5,584
ת. לשכה אורן מיכאל סקוט 3,900 1,585 5,485
ת. לשכה סויד רויטל 5,250 5,250
ת. לשכה אלאלוף אלי 5 5,000
ת. לשכה שאשא ביטון יפעת 2,697 1,649 536 4,881
ת. לשכה איתן כבל 4,860 4,860
ת. לשכה ארדן גלעד 4,799 4,799
ת. לשכה לוי ז'קי 4,130 577 4,707
ת. לשכה עיסאווי פריג' 3,800 700 4,500
ת. לשכה ברקו ענת 3,379 776 4,155
ת. לשכה דרעי אריה 3,840 3,840
ת. לשכה חזן אורן 3,822 3,822
ת. לשכה מקלב אורי 3,770 3,770
ת. לשכה נחמיאס איילת 3,709 3,709
ת. לשכה מועלם רפאלי שולי 3,709 3,709
ת. לשכה גטאס באסל 3,709 3,709
ת. לשכה לוין יריב 3,709 3,709
ת. לשכה אבו עראר טלב 3,700 3,700
ת. לשכה חמד עמאר 2,697 948 3,645
ת. לשכה ברושי איתן 2,697 699 3,396
ת. לשכה מרגי יעקב 500 2,819 3,319
ת. לשכה בן ראובן איל 2,990 2,990
ת. לשכה שפיר סתיו 3,785 (870) 2,915
ת. לשכה לוי אבוקסיס אורל 2,697 2,697
ת. לשכה בהלול זוהיר 2,697 2,697
ת. לשכה גילאון אילן 2,697 2,697
ת. לשכה זנברג תמר 2,590 2,590
ת. לשכה חנין דב 2,590 2,590
ת. לשכה פרוש מאיר 2,490 2,490
ת. לשכה אלקין זאב 2,314 2,314
ת. לשכה מזוז ירון 2,250 2,250
ת. לשכה כהן אליהו 2,000 2,000
ת. לשכה כץ חיים 1,470 1,470
ת. לשכה מוזס מנחם אליעזר 13 1,300
ת. לשכה קיש יואב 1,129 1,129
ת. לשכה תומא סלימאן עאיד 761 761
Grand Total 283,082 118,175 90,786 74,898 48,218 18,057 18,438 664,600
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!