ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

יועצת רה"מ שהושעתה בעקבות שחיתות וחזרה כלובסטית – פרח לרנר

לרנר הייתה היועצת הקרובה ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שבימים אלו יש לה עבודה חדשה: לדאוג שהפנסיות שלנו יתרוקנו
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הפעם ב"טרחנות לשבת" (מה שכולכם מרגישים שלא בסדר – ובאמת כך אבל ממשיך כאילו אין דין וחשבון ולכן אחפור עד שישתנה): פרח לרנר.
לרנר הייתה היועצת הקרובה ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שבימים אלו יש לה עבודה חדשה: לדאוג שהפנסיות שלנו יתרוקנו.
לרנר היא בסך הכל תוצר של השיטה, אבל היא מדגימה אותה כל כך טוב שאתם חייבים להכירה.
(בתמונה: לרנר ונתניהו. צילם אוליבייה פיטוסי התותח)

אז קצת רקע:

1. לרנר – מומחית בתן וקח – עד לא מזמן הייתה עובדת מדינה – אחראית על הקשר בין נתניהו לכנסת.
2. לפני כשנה הסתבכה. התברר שמינפה בלשכת רה"מ שוב ושוב אינטרסים של לקוחות ששכרו את בן זוגה – אבי לרנר, בעלי משרד יח"צ. הם קיבלו דרכה שירות אקסקלוסיבי וגישה.
3. לרנר הודתה בסיוע ללקוחות. בהסדר עם הפרקליטות נקבע שבסה"כ תפוטר ותשלם קנס 20 אלף שקל על השחיתות.
4. חשפתי בזמנו שבמשך כל תקופת ההשעיה של לרנר ואף אחרי שהודתה – **המשיכה** לרנר לקבל חצי משכרה אף שלא עבדה בכלל. הסכם מביש מבית הפרקליטות. במילים אחרות כולנו שילמנו את הקנס העלוב של יועצת רה"מ שהואשמה בשחיתות.
6. וזאת רק ההתחלה. אחרי שעזבה סובבה לרנר את הדלת וחזרה למערכת הפוליטית – הפעם כלוביסטית של אי.די.בי (סלקום, שופרסל, כלל ביטוח וכו').
8. חלק מהח"כים אולי נחו בפגרה, אבל לרנר לא. גיליתי שהיא עשתה שעות נוספות אצל רגולטורים וישבה אצל הבכירים ביותר למען קידום תרגיל פיננסי של אי.די.בי. אל תשכחו את קשריה – לרנר עבדה ב"אקוואריום" של רה"מ שנים רבות ולחשה לאוזנו של מקבל ההחלטות מספר 1.
10. "גלובס" הצליחו לחשוף מה בדיוק עשתה שם: היא פעלה כלוביסטית כדי לאפשר לאי.די.בי להתחמק מיישום החוק להפחתת הריכוזיות. אנשי המקצוע הזהירו שזה תקדים מסוכן, אבל לרנר שכנעה את מקבלי ההחלטות.
11. אל תיבהלו מקצת כלכלה – כי זה מה שהם מצפים, שתחשבו שזה מסובך ותתנו לזה לעבור, אבל זה ממש פשוט:
12. למרות שהיו לאי.די.בי 4 שנים תמימות להיערך לחוק ולהיפטר משכבה בפרמידת החברות המסועפת שהם בנו, הם המתינו. ברגע האחרון הם שכרו את המקורבת של ביבי ועשו תרגיל מלוכלך.
13. חברות אחזקה בצורת פרמידה הן רעות חולות שדופקות לנו את הפנסיה ואת המשק כל פעם מחדש. המבנה הופך את הטייקונים לאפילו עוד יותר חולירות כי יש להם תמריץ לדפוק את הציבור המושקע בחברות בתחתית הפרמידה. למה? כי הם עצמם רק קצת מושקעים בה, אך יש להם שליטה עליהן.
14. בגלל זה נחקק חוק לצמצומן. לא סתם נוחי דנקנר, פישמן וכו' הסתבכו מעל לצוואר דרך הפרמידות – זו שיטה מצחינה. לכן סוף סוף החליטו בכנסת ובממשלה לחסלה. אבל מי זוכה לפריבילגיה לשמר את המצב הדפוק הקיים? מי ששוכר את האנשים הנכונים.
אי. די. בי ביקשו דרך לרנר לבצע עסקה שתשמר את הפרמידה שלה, על חשבון כולנו.
15. עוד שנייה התרגיל מאושר סופית- לאחר ששרת המשפטים החליטה להקשיב ללרנר ולאפשר להם להשתמש בפרצה בחוק- במקום לסגור אותה. 
מה יש לעשות חוץ מלחפור ולהכניס את הסוגיה ל #טרחנות_לשבת?
כמה דברים. קראתם ולמדתם? כבר טוב. תייגתם חברים תומכי הבית היהודי שיכולים לבקש משקד לסגת מהחלטתה שאיננה ימין/שמאל אלא פשוט נגד כולנו? מצוין.
עוד? סיירת שקיפות ותומכי לובי 99 פנו השבוע למנהלי הפנסיות בבקשה להתנגד לעסקה (לוקח 20 שניות. אתם גם יכולים).חברי הסיירת גם סימסו לשקד בבקשה מנומסת שתהרוג העסקה. שקד כמובן אשמה יותר מפרח: היא משתמשת במנדט שהענקנו לה לקידום שוק חופשי לעשירים, ושוק שבוי לשאר 99 האחוזים. רוצים לפנות גם לשקד?


*
הסיפור הזה מדגים בנחרצות רבה את הבעייתיות במבנה, את הפגמים שכל כך קל לרפאם. אבל למרות שהם מולידים שוב ושוב שערוריות (ולאף אחד אין תירוצים כי אני ואחרים פרסמנו כל כך הרבה כתבות על דלתות מסתובבות והצעות לתיקון), השרים שלנו מתעקשים לשמר את המצב הקיים.

אז אתם מוזמנים להצטרף לסיירת השקיפות כדי להמשיך לעשות להם את המוות, וגם פשוט להמשיך לעקוב- העיקר לא לעצום עיניים.
נ.ב
לאחר שתקפתי את ההסדר עם לרנר והפיכתה ללוביסטית הפצירו בי מקורביה שאפסיק להטריד אותה. היא סבלה מספיק, הבהירו. אבל אף פעם לא הבנתי – מה לגבי הסבל של הציבור? למה איש לא מרחם עלינו ועל ההשלכות על כולנו? רק כי אין לנו לוביסט?

הכתבה היא חלק מפינת "טרחנות לשבת" השבועית בפייסבוק. לפינות קודמות –

#טרחנות_לשבת (נותנת חסות הפעם להדסטרט שלנו לקיצור הפגרה)

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

2 תגובות

  1. פרח לרנר היא כל המושחת והרע בשרות הציבורי ובציבוריות הישראלית בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!