ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מה משותף לתשובה, אקירוב, דנקנר, אריסון, שטיינמץ ובעלי הון נוספים?

טייקונים ובעלי הון תרמו מיליונים לעמותת "מפעלות שמחה", שממש במקרה מנוהלת על ידי משפחתו של שר הפנים אריה דרעי
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

אריה דרעי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

חידה: מה משותף לגופים המקושרים ליצחק תשובה, אלפרד אקירוב, שרי אריסון, היהלומן בני שטיינמץ, משפחת מירלשווילי (מבעלי ערוץ 20 שאגב מחזיקים בו דרך חברה הרשומה באיי הבתולה), ומרטין שלאף ונוחי דנקנר?

מסתבר שלכל הגורמים המוזכרים כאן אכפת מאוד מאוד מחינוך נערות חרדיות.
איך אני יודע? כי לאורך השנים הם החליטו לתרום מיליונים לעמותת "מפעלות שמחה". הרי טייקונים מחפשים בנרות בתי ספר ואולפנות. אה כן, ממש במקרה העמותה הנתרמת מנוהלת על ידי משפחת שר הפנים אריה דרעי.
כן, אני יודע, צירוף מקרים מדהים! רוב טייקוני מדינת ישראל הזרימו כסף לאותה פנימייה בדיוק. כמה מביך! במקרה, לרוב הטייקונים שלנו (שחלקם נחשדו בשוחד, מרפדים פוליטיקאים אחרים, וכולם אבל כולם זקוקים לשלטון) – כה אכפת מחינוך חרדי.
הפעם בפינת "טרחנות לשבת" (מה שכולכם מרגישים שלא בסדר – ובאמת כך אבל ממשיך כאילו אין דין וחשבון ולכן אחפור עד שישתנה): שר הפנים של מדינת ישראל – אריה דרעי.

שתיקת השרים

זה לא הגיוני. לא יכול להיות שחברי ממשלת ישראל ממשיכים לשחק עיוורים, חרשים ואילמים. אין שום דרך אחרת להסביר את שתיקתם בשעה שאריה דרעי שוב שר הפנים. עזבו שותקים – שהם לא מקיאים את דרעי משולחן הממשלה.
עזבו את הפרשות הנוכחיות והתרומות שציינתי למעלה. אולי הם פשוט לא זוכרים את התקדימים השערורייתיים שרשומים על שמו. אז הנה תזכורת: דרעי היה הראשון ששמר על זכות השתיקה בחקירה. הראשון שניסה לקבוע מי יהיו חוקריו. הראשון שניסה להשתלט על בחירת היועמ"ש כדי להמתיק את עונשו – וכשכל אלו כשלו, היה הראשון לנסות לבחור באיזה כלא ישוכן! תבינו, הסטנדרטים הנמוכים שאנחנו רואים היום – לא נולדו מהאוויר. דרעי יצר את רובם.
אז אולי הם לא זוכרים? אלא שראש ממשלתנו בנימין נתניהו – לא נחת ממאדים כשמינה הפעם את דרעי לתפקיד. אותו נתניהו היה גם רה"מ בזמן ששופטים הבהירו לגבי דרעי הצעיר: ש"אין מדובר בכישלון בודד של צעיר שעתה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המיוסד על אדני שוחד".
אז אני לא מצליח להבין – כמה קהינו שחיכינו לכך שדרעי שוב ייחקר כדי להתרעם? איך אנו עוברים מדי יום לסדר היום כשבלשכת שר הפנים יושב אדם שהורשע בקבלת שוחד באופן שיטתי לכיסו, ודאג לגזור קופון בהעברות כספי ציבור לאורך שנות כהותנו בתפקידים ממלכתיים – מאותה לשכה. ועכשיו הבושה חוזרת!
אנו עסוקים, אני יודע. אז הנה השאלה המרכזית: איפה כל יום בשנתיים האחרונות האנשים המופקדים על השלטון וטוהרו? האנשים שאמורים לשמור עלינו ולשרת אותנו ובשביל זה אנו משלמים להם. עזבו שמאל-ימין, שרים יקרים, אין לכם חזון למנהל תקין ולחברה מתוקנת? בשנתיים האחרונות אתם יושבים לצדו מדי יום – ומלבינים מציאות מטורללת.
זה העולם שאתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו אליו? עולם בו מחלקים פרס לשחיתות? ואל תגידו לי שבפוליטיקה יש פשרות – כשהפשרה כה מסואבת ומצחינה צריך להפוך את השולחן, לא לאכול עליו סטייק עם אדם שהורשע בשקר, בגניבה ובמרמה של הכספים של כולנו, וכעת יש סביבו שוב פרשות וחשדות חמורים.

מה עשה למענכם אריה דרעי?

ואפילו כשנשים בצד את הפרשות – מה לעזאזל עשה עבורכם דרעי כשר פנים בגלגול הנוכחי? האם טיפל בבעיה שבוערת לכם בכיס: מס ארנונה לא אחיד ומעוות שדרכו אתם מממנים כשלים מקומיים במקום שירותים? לא נגע בזה, אך כן מינה ועדה – וזאת למרות שיש כבר המלצות של ועדה קודמת! למה? כי הוא מפחד להסתכסך עם ראשי ערים. מה לגבי איחוד רשויות לחסוך תפקידים מיותרים שאנו מממנים? דחה מאותה סיבה. והסיפור הרקוב של הדרכון הביומטרי או לפחות התורים אליו? מלך בשימור המצב הקיים. 0 מהפכות. קודמו גדעון סער למשל החליט לתקן אחת ולתמיד הארכת שעון הקיץ – ובמקום לתרץ עשה זאת תוך חודשיים.
במה דרעי, שכולנו משלמים את שכרו, כן עוסק? בדיבור על צמצום פערים אבל בפועל בביצור כוחו בש"ס ובתדמיתו – לאחרונה אפילו הקים עיתון בשם "הדרך" כדי שיהיה לו "ישראל היום" משלו. בזה שר אמור לעסוק?
והוא היום שוב שר הפנים. ושוב חשוד בפלילים. וכעת נחקר בפעם הרביעית בחשד להלבנת הון והפרת אמונים. אבל זה בסדר, כנראה לא זכרנו את מעלליו. אז הנה. תזכורת.
שרים יקרים, זה אף פעם לא מאוחר מדי לעשות את המעשה הנכון. תצהירו עכשיו שאין התיישנות לקלון בחיים הציבוריים. פשוט אין. המפתחות בידיים שלכם. של כולנו למעשה: אשמח שתדביקו את הפוסט הזה בדפי שרים. ויפה שחיתות אחת קודם.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

7 תגובות

  1. יש אפשרות לקבל קצת יותר פירוט בבקשה
    אני ממש אוהב לקרוא את הכתבות שלכם
    הם בנויות בצורה שונה מכל אתרי החדשות
    צורה שבה יורדים לפרטים ולא זורקים הצהרות באוויר
    משום מה לצערי אינני מצליח לראות כך מכתבה זו
    אשמח ותאירו את עיניי בפרטים מוכחים
    (ספציפית על כל שר וחכ -לא רק מה שהואשם) או מה שלא עשה
    וזה ברור שהם מושחתים אבל אשמח לקרוא יותר פרטים
    ש.ב.
    אם חכ /שר הורשע יכול להחזיק במשרה ציבורית ??
    תודה מראש

  2. עוד דבר –
    אפשרות אחת זה לנסות לעורר את "העם" באמצעות פוסטים כמו זה (בעיני פסוט חשוב ומנוסח היטב, אגב).
    אפשרות שנייה היא לפנות אל אותם מוסדות שנהנות מכספי העמותה ולעורר אותם. אם אי אפשר לעורר את העמותה (מן הסתם כי דרעי בראשה), אפשר לעורר את האנשים בדרג אחד מתחת, או הבא מתחתיו, עד המורים, והוריי הילדים. ע"מ לעורר לא צריך הוכחות משפטיות לרוב, אבל כן צריך מספיק הוכחות לכך שכל זה מסריח. בסוף, באותם בתי הספר והאולפנות משתדלים באמת לחנך למוסר, הגינות וכו' (גם אם לאו דווקא מעמידים את החוק הישראלי הכי גבוה). אז אם באמת כל זה מספיק מסריח, חייב להיות דרג שלא יקבל את זה.
    אם למשהו פה יש סיכוי להשפיע במעט, יכול להיות שזו האפשרות השנייה.

  3. תודה.
    נקודה כלכך חשובה, וכלכך לא מדוברת.
    זה יפה שרעיונות כמו המאגר הביומטרי נמצאים תחת חסותו ושליטתו של עבריין מורשע.
    ממלא את הלב בתוחלת ואמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,957 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!