ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין העסיק קבלן קולות על חשבון הכנסת

במקום לעזור בעבודה הפרלמנטרית, אדם שהועסק על תקן מזכיר לשכתו של יו"ר הכנסת חרש את הארץ ופקד מאות אנשים לליכוד תוך הבטחה שיצביעו לאדלשטיין בפריימריז. זה עלה לציבור עד 23 אלף שקלים בכל חודש
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין העסיק קבלן קולות מטעם הכנסת על חשבוננו. במשך כמעט שנה הוא הועסק במשכן בתקן "מזכיר לשכת יו"ר הכנסת", וזאת למרות שכמעט ולא נכח בה.

כן, במקום לעזור לאדלשטיין בעיסוקיו הפרלמנטאריים, הקבלן חרש את הארץ ופקד מאות אנשים בקצב מטורף, תוך הבטחה שיצביעו לאדלשטיין בפריימריס הליכוד. שכרו החודשי (מדובר במזכיר, כן?) נסק לעתים עקב החזרי הנסיעות והשעות הנוספות עד לכ-23 אלף לחודש מקופה הציבורית.

"מבוקר עד ערב הייתי פוקד אנשים"

עקיבא נוביק ואני היינו צריכים לרדוף אחריו ואחר הסיפור במשך שבועות. קבלן הקולות ניסה להתחמק ולבסוף ביקש לשמור על אנונימיות וטס אמש לחו"ל. "מבוקר עד ערב הייתי פוקד אנשים עבור הליכוד בשביל יולי, הייתי הולך לחברים, ידידים, מכרים, רופא המשפחה שלי – ככה הבאתי למעלה מאלף טפסים", סיפר לנוביק והוסיף, "אפילו לא היה לי משרד בכנסת". גרסתו אומתה במסמכים ובבדיקת פוליגרף ביוזמת חדשות 10.

איך אדלשטיין יכל לוותר על עוזר? הוא לא. הוא פשוט הגדיל את מצבת העוזרים בלשכתו מ-10 ל-16. איך הוא יכול לעשות את זה אם קודמיו הסתדרו עם עשרה בלבד? הוא יושב ראש הכנסת. הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה (גם לדאוג שהכנסת תפסיק להידרס על ידי הממשלה, אבל זה כבר סיפור אחר).

"מדובר בבעל תפקיד זוטר בלשכת יו"ר הכנסת"

עוקביי יודעים שאני לא אובייקטיבי בהקשר ליו"ר הכנסת. היתר הכניסה שלי לכנסת בוטל בעוד שהוענקו היתרים למקורביו שכלל לא מבקרים בה. למרות זאת ישנן ראיות למכביר לחוסר הממלכתיות שלו. פרלמנטאריות (מקידום חוק להדחת ח"כים ועד הפוליטיזציה של ערוץ הכנסת), וכעת גם פוליטיות: שילמו מהכיס שלכם כדי שמישהו שבסך הכל רצה לעבוד בלשכת היו"ר יישלח שוב ושוב לפקוד אנשים למענו.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי "מדובר בבעל תפקיד זוטר בלשכת יו"ר הכנסת ומתכונת העסקתו הייתה ב'משרת אמון', כדין. העובד פוטר לאחר פחות משנה בלבד בשל אי שביעות רצון. בכול מקרה, דבריו, המנסים בבירור לפגוע, מעוותים את המציאות ומנסים באמצעות חצאי אמיתות ליצור מצג שווא שקרי".

אותו זוטר, כאמור, השתכר בשכר עתק יחסית למזכיר בכנסת ואף זכה למכתב המלצה מיו"ר הכנסת לאחר סיום עבודתו

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,916 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!