ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הנחת סלב – גרסת חברי הכנסת

סעיף עלום בתקציב קשר עם הבוחר מאפשר לח"כים שפורשים או מופרשים לקחת הביתה ציוד שקנו מתקציבם. אלא שלפעמים הנבחרים מקבלים הנחה מוזרה שלא מסתדרת עם ותק הרכישה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תקציב "קשר עם הבוחר" מאפשר, בצדק, לחברי כנסת לרכוש שלל מוצרים, בהם גאדג׳טים ופריטי מחשב. המטרה? לתקשר עם הציבור. אלא שסעיף עלום שחשפנו ב׳ערך מוסף׳ בחדשות 2 מאפשר לאלו שפורשים או מופרשים לקחת הביתה את הציוד שקנו בזמנו מתקציב המדינה. התעריף שהם משלמים? מחיר המוצר בניכוי פחת.

רוב חברי הכנסת אכן משלמים מחירים מלאים, או קרוב לכך. אלא שלפעמים הנבחרים מקבלים הנחה מוזרה שלא מסתדרת עם ותק הרכישה. דליה איציק, למשל, רכשה מסך מחשב ב-1,624 שקלים מתקציב לשכתה. כשלקחה אותו שבעה חודשים מאוחר יותר לביתה שילמה לכנסת 800 שקלים בלבד. מחשב נייד שאיציק קנתה ועלה לכנסת 6,500 שקל, עלה לה רק 2,604.

פואד בן אליעזר רכש ב-2012 פקס ב-1,299 שקלים. עם פרישתו הוא הכניס אותו לבגאז׳ בדרך לפנטאהאוס ביפו. העלות? 38 שקלים. עבור טלוויזיה 42 אינצ׳ ללשכת אברהים צרצור שילמנו 2,975 שקל. עם זאת, כשהוא לקח אותה לביתו בכפר קאסם צרצור נפרד רק מ-1,545 שקלים. מאיר שטרית קנה ב-439 שקל מדפסת, אף שמחירה המקורי היה 1,043 שקלים. הרשימה ממשיכה – והכל לפי החוק.

חלק מהרכישות
חלק מהרכישות

האם מדובר בהטבה שמרוממת את נבחרי הציבור מעל הציבור ומעודדת אותם לחשוב על היום שאחרי או שמא בסעיף לגיטימי? אתם תחליטו. בכל מקרה, טוב שגם כאן יש סוף סוף שקיפות, ותודה לכנסת שהסכימה לחשוף עבורנו לראשונה את הנתונים. בעתיד, נקווה, הם יפורסמו עצמאית.

 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!