ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

נכסי הנדל״ן של משפחת דרעי

לפני הבחירות זרם מידע לגבי עסקאות נדל״ן ירושלמיות שדרעי מקושר אליהן. ״כל הדיירים בבניין שלנו ידעו שאריה דרעי זה האיש לפנות אליו״, סיפר לנו אחד מהם. אבל דרעי עצמו דאג להישאר מחוץ למסמכים הרשמיים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הצהרת ההון של דרעי מלפני הבחירות

״רציתי להגיע לתפקיד מעמדת שליחות אמיתית של אדם שכל ילדיו וכל נכדיו מתגוררים בירושלים, ומודאגים דאגה עמוקה מהעתיד שלה״. כך הכריז שר הכלכלה אריה דרעי בראיון ב-2010. אלא שכמה מילדיו של דרעי כנראה גילו מאז את הקסם של עולם הנדל״ן ורכשו דירה אחת או שתיים או שלוש או יותר. גם בת״א.

בדיקה שערכנו ב׳מאה ימים של שקיפות׳ חושפת טפח מאימפריית הנדל״ן של משפחת דרעי: לבת אחת של שר הכלכלה דירה בירושלים ושליש בית נוסף בת״א. על בת אחרת רשומות 3 דירות בשכונת התקווה בת״א וחצי דירה נוספת בתל אביב. לבת שלישית דירה לא רחוק בת״א לצד בית במושב בין ת״א לירושלים.

לבן אחד דירה במגדלי שאול בירושלים. באותו בניין, אגב, גם ממוקמות דירות של אחיינו של דרעי, כלתו של הרב עובדיה זצ"ל ונכדתו של הרב עובדיה זצ"ל. בן אחר רכש דירה במסגרת קבוצת רכישה בירושלים.

  • עדכון אפריל 2016: נפתחה חקירה פלילית3דרעי-חשיפת-בתים

״כל הדיירים ידעו שדרעי זה האיש לדבר איתו״

לפני הבחירות גם זרם מידע לגבי עסקאות נדל״ן ירושלמיות שדרעי מקושר אליהן. ״כל הדיירים בבניין שלנו ידעו שאריה דרעי זה האיש לפנות אליו״, סיפר לנו אחד מהם. אבל דרעי עצמו דאג להישאר מחוץ למסמכים הרשמיים. אחיו היה בחזית.

ומה עם דרעי עצמו? הוא מתגורר בדירה ברחוב הקבלן (שלוש קומות בשטח 272 מ״ר), והסתבר לנו שהייתה ברשותו דירה נוספת אותה מכר ב-96׳ לתושב חוץ. לפי גידי וייץ, הוא גם בהליך בנייה של בית נופש.

הצהרת ההון של דרעי מלפני הבחירות
הצהרת ההון של דרעי מלפני הבחירות

בנוגע למשפחה – אלו לא כל הדירות. חלק מהנכסים בתהליכי רישום ולא ניתן להפיק נסחים לאימות המידע. אלא שבמהלך הבדיקה התפרסם ראיון שערך עמו גידי וייץ. דרעי נשאל שם והתייחס לנושא: "אני גאה ברוך השם, שיש לי פרנסה, יש לי בית ולילדים שלי יש בית. הילדים שלי, ברוך השם, התחתנו, וקיבלו מהצד השני. אני עזרתי להם, ההורים שלי עזרו להם, הם לקחו משכנתאות וברוך השם קנו דירות. יופי? חלק קנו, חלק לא קנו, חלק בדרך לקנות, חלק עם משכנתאות וכל הדברים האלה״.

לכן אסתפק במידע הזה ורק נזכיר שלפני הבחירות דרעי רץ ׳בשם השקופים׳. הוא פרסם הצהרת הון צנועה – והכריז שיש לו דירה אחת בלבד. טכנית, זו האמת, אבל בצורתה הצרה ביותר. אם כבר להיות שקוף – עדיף עד הסוף.

דרעי העדיף שלא להתייחס לשאלות בנושא.

אם זה עניין אתכם, מומלץ לקרוא גם:

  1. כמה דירות יש לנחמן שי?
  2. בלוף הצהרות ההון
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!