ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מבצע ׳חוזר בתשובה׳: המיזם מגייס יודעי דבר בסוגיית הגז

מיזם 100 ימים של שקיפות מבקש לגייס אדם בעל ידע על מהלכים פליליים ואינטרסים סמויים המעורבים בסוגיית הגז.
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

למה דווקא הגז? מדובר בסוגיה הכלכלית החשובה בדורנו. בקונפליקט שקורע את המערכת מבפנים: שר האוצר ברח, הרגולטור האחראי התפטר, וחמור מכל – השרים מנהלים את הדיון בחדרי חדרים ואף מדלגים על הכנסת. בימים אלו הממשלה פועלת למעשה להנצחת המונופול שיחלוש על משק האנרגיה שלנו בעשורים הקרובים.

המשנה ליועץ המשפטי אבי ליכט קבע כי מעבר לסיכונים שבחוסר תחרות אנו עלולים להיות נתונים לחסדי המונופול. תקראו את השורה הבאה פעמיים. המשנה ליועמ״ש הביע חשש בעבר מ״מריכוז העוצמה ברמה הכלל־משקית״. ריכוז כה גדול שישפיע על ״על תהליך קבלת ההחלטות במשק".

עיננו לא צרה. על היזמים להרוויח בעין יפה.

הרגולטור האחראי על תחרות - התפטר במחאה
הרגולטור האחראי על תחרות – התפטר במחאה

גם אין כאן ימין ושמאל. על כל טיעון לפיו ההסדר יסייע לאינטרס הישראלי מול איראן, וכי ה״פופוליזם״ משאיר את הגז בים, ישנם טיעונים הפוכים ומנומקים לפיהם הרווח הצפוי למונופול חריג ביחס לעולם, והמתווה המתגבש חפוז מדי ומנוגד לאינטרס הציבורי. אפשר לקרוא על זה בהרחבה ברשת.

בהחלט יכול להיות שבממשלה פועלים למעננו ומאידאולוגיה צרופה. ויכול להיות שלא. הטיעונים משני הצדדים תקפים וגדושים.

כדי לוודא החלטנו לגייס אדם שיש בידו מידע שבכוחו לחשוף מהלכים פסולים סביב סוגיית הגז. מהלכים של נבחרי ציבור שאין חולק כי הם בתחום הפלילי.

אנחנו מציעים מענק ראשוני בסך 50,000 שקל לבעל ידע בנושא שיעבור צד, הפעם – מטייקון למיזם חברתי. זה יכול להיות אדם בכיר או זוטר, והוא יכול להישאר אנונימי ולשמור על עבודתו. כדי לתמוך במעבר ובמימוש התחקיר נגייס גם סכום נוסף – אם יידרש.

מדובר בצעד מסוכן. גם הסכום עבורך, אדם שעובד בחוגים הללו – צנוע. אך אנו מקווים שהוא יקל עליך לעשות את הדבר הנכון: אם אכן מעורבים אינטרסים פסולים, קבלת שוחד או הטיית החלטות  – זהו חלון ההזדמנות האחרון של הדור שלנו.

הכסף הוא רק רשת ביטחון עבור מי שיודע שמקומו איתנו אך חושש מטעמים מובנים לעשות את הצעד הראשון.

איך זה עובד?

בנינו תיבת הדלפות בלתי-חדירה, היחידה בישראל.

יש בידכם מידע שמעיד על התנהלות המנוגדת לחוק סביב ההסדר? רוצים במקביל לשמור על עבודתכם? דברו איתנו. נמצא דרך שבה תוכלו לסייע לנו בצורה אנונימית ולשמור על העסקתכם הסדירה.

כדי לפתוח בשיחה פתחו חשבון מייל אנונימי ממחשב ציבורי (למשל בקפה אינטרנט או בספריה ציבורית. גם בג׳ימייל). שננו את שם המשתמש הבדוי והקוד, וחזרו לבדוק את החשבון ממחשב ציבורי. צרו איתנו קשר  – כאן.

mark-3

המהלך אושר משפטית ע״י יועצים משפטיים שונים (תודה מקרב לב על הסיוע של עו״ד אילן יונש, עו״ד יהונתן קלינגר, עו״ד חי בר-אל). אין כאן אמירה על כך שקיימת שחיתות בנושא הגז, אלא שאנו פתוחים לשמוע אנשים שטוענים אחרת.

יודגש כי הסכום יימסר בתום דיאלוג, בדיקה ואימות מצד המיזם של הפונה והמידע בידיו. למיזם נשמר שיקול הדעת הבלעדי על אופן חלוקת הכסף.

**
המענק, או חלקו, יינתן לחושף השחיתויות הראשון אשר עומד בכל הקריטריונים הבאים:

  1. המידע שבידיו לא פורסם עד כה בתקשורת או במאגר פומבי, אינו מבוסס על השערות, ומתועד בצורה המאפשרת את הוכחתו בהקלטה, בצילום, במסמכים.
  2. המידע יהיה כזה שניתן לעשות בו שימוש.
  3. המידע מציג התנהגות פלילית ויש בה בכדי לקשור בין נבחר ציבור (או פקיד ציבור) לבין חברות הגז, בעלי מניותיהן או מנהליהן.
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,930 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!