ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

סגל א׳ האמיתי – מי הוזמן לטקס המשואות?

בין המקורבים לח"כים שהוזמנו לטקס: איש העסקים עופר נמרודי שהורשע בפלילים והיחצ"ן וקונסול הכבוד של איי מרשל רני רהב
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

רני רהב בטקס הדלקת המשואות

טקס מדליקי המשואות הוא תמצית הממלכתיות. מי מזמינים לטקס כזה? את פניה המכובדים ביותר של המדינה: ראשי השלטון, דיפלומטים בכירים, שופטים. בקצרה סגל א'. אבל כמה כאלו ראיתם אמש בטלוויזיה? הרוב המוחלט של הח"כים והשרים חששו כנראה מהקור ומהנסיעה לירושלים והעבירו את הכרטיסים למקורביהם, מה שמאפשר לראות את פניה האמיתיים של ישראל.

פעיל 'מאה ימים' שנכח בטקס המשואות לרגל יום העצמאות ה-67 איתר כמה מאלו שהוזמנו לטקס על חשבון אנשי רוח ומכובדים אחרים שנמנעו מהם כרטיסים: למשל איש העסקים עופר נמרודי שהורשע בפלילים. פעמיים, או היחצ"ן וקונסול הכבוד של איי מרשל רני רהב שייצג את רוב החברות שעושקות אתכם בשגרה.

רני רהב בטקס הדלקת המשואות
רני רהב ועופר נמרודי בטקס הדלקת המשואות

השניים הם רק דוגמא. ביום הזיכרון זרמו אלי תלונות על חלוקה נרחבת של כרטיסים לעסקנים ומקורבים של פוליטיקאי ישראל. גורם מסוים כבר הגיש תלונה על חוסר השקיפות בקריטריונים לחלוקת כרטיסים למנהל מרכז ההסברה יצחק זוננשיין. גם נבקש את הרשימה המלאה של מי שזכו לכבוד הרשמי הזה. הם הם – שהוזמנו הודות לקשריהם- מכהנים כסגל א' האמיתי של מדינת ישראל.

הפתרון – להחליף את הפוליטיקאים 

המלינים על הסחבקייה בטקס מבקשים לפתור את הבעיה דרך קביעת תבחינים מוגדרים ומקובלים לחלוקת הכרטיסים. אלא שפעולה כזאת כנראה רק תנציח את הטקס כחגיגת הון-שלטון: ייקבעו כללים רופפים אותם ניתן לעקם לטובת המקורב התורן. הפתרון האמיתי הוא החלפת הנבחרים בכאלו שבאמת משרתים את הציבור, כאלו שבמעגל הראשון שלהם ממוקמים אנשים שנשמח שיוזמנו לטקס במקום כאלה שמתפרנסים מהרס החברה. והדרך הטובה ביותר לסינון הנבחרים היא – סליחה על התקליט החוזר- שקיפות שלטונית מלאה. רק אז – כשהציבור יראה כיצד הם משרתים רק את עצמם – יסוננו פוליטיקאים גרועים.

עד שיחוקקו חוקי שקיפות, נמשיך לקדם שקיפות כפויה ולחשוף את מעגלי הפוליטיקאים בדרכים עקלקלות: פגישות בסתר, הוצאות מכל הסוגים, רשימת הברכות המצולמות של רה"מ וכל דרך אחרת שתעזור להבין מי משפיע על האנשים שמשפיעים עלינו.

בברכת שנה שקופה ויום עצמאות שמח!

[av_button label='לכתבות נוספות' link='page,970' link_target='_blank' size='large' position='center' icon_select='yes' icon_hover='aviaTBicon_hover' icon='ue830' font='entypo-fontello' color='theme-color' custom_bg='#444444' custom_font='#ffffff' av_uid='av-hhb8n'] [av_button label='לתיבת ההדלפות הסופר מאובטחת שלנו לחצו כאן' link='page,22' link_target='_blank' size='x-large' position='center' icon_select='yes' icon_hover='aviaTBicon_hover' icon='ue824' font='entypo-fontello' color='black' custom_bg='#444444' custom_font='#ffffff' av_uid='av-2by57r'] 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,912 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
בשקוף אין פרסומות.

כי רק עיתונות בבעלות הציבור עובדת בשביל הציבור. 

בשקוף אין פרסומות.

משוחררים מאינטרסים זרים, אנחנו עושים עיתונות עצמאית, נקייה ומשנה מציאות.

כי רק עיתונות בבעלות הציבור עובדת בשביל הציבור.

תמיכה חודשית קבועה בכל סכום (!) תאפשר לנו להמשיך.