ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

המשטרה פשטה על החטיבה להתיישבות

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

בלעדי למיזם: המשטרה פשטה היום גם על משרדי החטיבה להתיישבות. למיזם ׳מאה ימים של שקיפות׳ הגיע מידע לפיו המשטרה ביקרה במשרדי החטיבה בשלוש מטותיה: בנימין, באר שבע ובקצרין. המשטרה נמנעה ככל הנראה מלהגיע למשרדים הראשיים בירושלים. החטיבה נלחמה מרות נגד ההצעות להחיל עליה שקיפות בשנים האחרונות.

בחטיבה אישרו את המידע אך העדיפו שלא להגיב. ביחידת 433 החוקרת את פרשת השוחד הגדולה – בה מעורבים בין השאר אישים ממפלגת ׳ישראל ביתנו׳ ובראשם סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום וראש מועצת שומרון גרשון מסיקה – לא הסכימו לאשר או להכחיש את הידיעה.

צביקה זרחיה פרסם השבוע ב-theMarker כי תקציב החטיבה להתיישבות גדל בכל שנה במאות אחוזים.
 histadrut
בכתבה מוזכר כי ביום חמישי פנתה זהבה גלאון, החברה בוועדת הכספים, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה להשיב את הכספים שהועברו לחטיבה במסגרת ההעברות התקציביות שעליהן החליטה ועדת הכספים. בין השאר משום שהתפרסמו חשדות לפיהם החטיבה: ״העבירה לכאורה סכומי עתק למועצה האזורית שומרון, למועצה האזורית מגילות, להתנחלות נוקדים ולעיר אריאל (אף שזו כלל אינה באחריותה), וזאת לכאורה כחלק ממנגנון רחב יריעה, מסואב ומושחת, של מרמה והפרת אמונים, מתן טובות הנאה והלבנת כספים, שבמסגרתו שימשו כספים אלה, לאחר קבלתם ברשויות המקומיות האמורות, לשם העברתם לכיסיהם של גורמים פרטיים".אזכיר שיו״ר ועדת חוק, חוקה ומשפט ח״כ דוד רותם (ישראל ביתנו) טירפד בשנה האחרונה שוב ושוב ניסיון להכפיף את החטיבה לחוק חופש המידע ונלחם בכל הצעה להחיל בה שקיפות ציבורית.

שחיתות משגשגת במקומות שבהם אין שקיפות

סתיו שפיר מסרה בתגובה ״המעורבות של החטיבה להתיישבות בפרשת השחיתות הגדולה מוכיחה שוב: כשאין שקיפות, יש שחיתות. בשנה האחרונה אני מנהלת מאבק עיקש לחשיפת האינטרסים הסודיים השולטים בתקציב החטיבה. למרות שהחטיבה ממומנת עד השקל האחרון מכספי המסים של אזרחי ישראל, מסרבים ראשיה – והפוליטיקאים מישראל ביתנו והבית היהודי המגבים אותם – לחשוף מה הם עושים בסכומי העתק המוזרמים אליהם כל שנה. פעם אחר פעם דרשתי בוועדת הכספים לדעת למה מיועדים כספי החטיבה, ופעם אחר פעם זכיתי לתשובות מתחמקות. עכשיו ברור את מי משרתת ההסתרה״.
לדבריה ״נוסף על העברת כספים למועצות מקומיות, מהמידע שעלה בידי להשיג בחודשים האחרונים התברר כי החטיבה מזרימה בחשאי עשרות מיליונים לעמותות פרטיות, שרבים מראשיהן מקורבים להנהגת הבית היהודי. בשנה האחרונה הצגתי את הממצאים המטרידים למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפעלו בנושא בהקדם האפשרי, וזימנתי דיונים בוועדת הכספים ובוועדה לביקורת המדינה בנוכחות אנשי החטיבה והאוצר. לצערי, האוצר גיבה את החטיבה בהסתרת המידע.אני סומכת על משטרת ישראל שתעשה הכל על מנת לחשוף את האמת, אך במקביל, כדי למנוע שחיתויות מסוג זה – שנערכות בחסות המדינה – חייבים לשנות מהיסוד את השיטה הרקובה שבאמצעותה מנהלת הממשלה ללא פיקוח את הכסף של הציבור הישראלי״.
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!