ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

גלעד ארדן מוכר את ביתו בסביון

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שר הפנים גלעד ארדן הציב לאחרונה את ביתו בסביון למכירה – כך לפי מידע שהגיע למיזם מאה ימים של שקיפות ואומת. הבית בסביון פינתי ויחסית מבודד

ושוויו מוערך בכ-7.5- 6.5 מיליון שקל.

‏צילום מסך 2015‏.04‏.01 ב‏.13.13.38
גורם בליכוד טוען כי השר הבכיר ׳נפטר׳ מביתו בסביון לאור הביקורות ומשום שהוא חוזה כי תפריע לו מבחינה תדמיתית בהמשך דרכו הפוליטית. כך או כך, זה לא הבית היחידי של ארדן. שר הפנים, שהתמודד עד לאחרונה לתפקיד השגריר באו״ם, מחזיק היום דירה נוספת ברמת אביב ג' שמחירה הוערך בכשלושה מיליון שקלים. שני הבתים של שר הפנים של מדינת ישראל ממוקמים בשכונות מהיוקרתיות בישראל.
ארדן מסר בתגובה כי ״הסיבה למכירה היא שיקולים כלכליים לאור המשכנתאות הרובצות על הדירה. על הדירה בסביון יש משכנתא והלוואות בגובה של כ 50% משוויה, וגם על דירה שנרכשה בתל אביב במסגרת קבוצת רכישה יש משכנתא גדולה, כך שבסופו של דבר נאלצנו להחליט איזה דירה למכור והחלטנו למכור את סביון״.
לגבי תכניותיו להמשך הדרך אמר כי ״אנחנו נחפש לשכור דירה באזור בקעת אונו, בישובים גני יהודה, בו התגוררו בעבר, גני תקווה, קרית אונו ויהוד״.

סילבסטר – חג למחוקקים

זו הזדמנות לציין שקופון נוסף שיגזור בימים הקרובים ארדן – יחד עם כל חבריו לבית הנבחרים – הוא עליית השכר הצפויה להם מחרתיים – בראשון לינואר. חרף ניסיונותיהם של חברי סיעת ׳יש עתיד׳ – הכנסת החליטה לבסוף לא להקפיא את שכרם של חברי הכנסת – בטענות שונות ומשונות.
חשוב להדגיש שגם הצעה ׳רכה׳ יותר שהגיעה לאחרונה לשולחן ועדת הכנסת ולפיה שכר חברי הכנסת יוצמד למדד המחירים לצרכן במקום לשכר הממוצע – הועברה למקפיא. הצעה זו לא הייתה מפחיתה ממש את שכר הח״כים – הנחשב לאחד הגבוהים בעולם ביחס לשכר האוכלוסיה המקומית – אך לפחות הייתה מרסנו. המדד עלה בשני העשורים האחרונים ב-107% לעומת השכר הממוצע שטיפס ב-143%. בכל מקרה, אפילו את הצעה זו של הוועדה הציבורית לעניין שכר המחוקקים העדיפו במשכן לגנוז.
האחראי הבלעדי לכך הוא חברו של ארדן לסיעה יו״ר ועדת הכנסת יריב לוין שטרפד את ההצעה דרך תרגיל שחוק: לוין לא הסכים להעלות את ההצעה להצבעה מבלי שיצורפו אליה גם השופטים – ששכרם גם צמוד לשכר הממוצע.
צלצלתי לשתי הוועדות אמש בתקווה לנס בדקה התשעים. בלשכתו של לוין טענו כי ועדת הכספים היא זו המעכבת את הדיון כי עליה לדון קודם בשינוי הצמדת שכר השופטים הנמצא בסמכותה. בוועדת הכספים הבהירו כי אין קשר בין שתי ההצעות וכי וועדת הכנסת שבראשה עומד לוין היא האחראית היחידה לאי אישור השינוי במנגנון שכר הח״כים.
לתיבת ההדלפות הסופר מאובטחת שלנו
לכל הממצאים

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!