ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

פיזור הכנסת הוביל לפזרנות. חה"כ זבולון כלפה הוציא 4,000 שקלים על סושי וגבינות בוטיק

רגע לפני פיזור הכנסת, חברי השדולה למען החקלאות הגיעו לביקור בלשכת היו"ר, חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי). כתבה של פרויקט 100 ימים של שקיפות, שפורסמה בתוכנית "צינור לילה", חושפת כי מגדלי הירקות והחלבנים זכו לכיבוד מפנק מאוד שכלל סושי וגבינות בוטיק בעלות כוללת של 4,000 ש"ח
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הכתבה בצינור לילה

אם חשבתם שחברי הכנסת הפסיקו לבזבז, כי הכנסת התפזרה, אז ההיפך הוא הנכון. תומר אביטל, מפרויקט 100 ימים של שקיפות מפרסם כי, חבר הכנסת זבולון כלפה מסיעת הבית היהודי, יו"ר השדולה למען החקלאות, הוציא 4,000 שקלים על כיבוד מפנק לחברי השדולה. עובד וותיק במשכן שכבר ראה כינוסים מסוג זה אומר: "מעולם לא ראיתי דבר כזה".

את אלפי השקלים הוציא חבר הכנסת מתקציב "קשר עם הבוחר". מטרתו של התקציב שעומד על 50 אלף שקלים, היא לחזק את הקשר של חברי הכנסת עם הבוחרים ורוב חברי הכנסת משתמשים בסכום שהוקצב להם על מנת לרכוש כיבוד קל לכנסים וקניית מכשירי תקשורת כמו מחשבים ניידים ומכשירי פקס. הפעם החליטו בלשכתו של חבר הכנסת להשתמש בכסף כדי לקנות סושי וגבינות בוטיק.

היועצים הפרלמנטרים במשכן, לא נשארו אדישיםלמראה הארוחה המפנקת. בקבוצת ה'וואטסאפ' של היועצים הנקראת "פינוקנסת", בה הם מעבירים אחד לשני מידע בנוגע לחברות קייטרינג זולות נכתב: "זה כמו פריז", "סושי לפרצוף וגבינות בוטיק" ו-"חייבים לבקר שם ממש סוף עונה בכנסת".

בלשכתו של חבר הכנסת כלפה טוענים כי לא מדובר בארוחה מפוארת, אלא בכיבוד שהוגש לחברי השדולה למען החקלאות שהגיעו לבקר במשכן והוסיפו כי "הלשכה התנהלה בשקיפות מלאה". חבר הכנסת טוען: "היו לנו מאות מוזמנים מבחוץ, הייתי חייב להזמין כיבוד בהיקף גדול יותר מהפעם שעברה, בכל זאת קרוב ל-350 איש שהוזמנו על ידי הכנסת, אלו המספרים שאני מכיר. הכיבוד עמד על סכום של 4,000 ₪ שהוצאתי מתקציב קשר עם הבוחר".

אל תיבת ההדלפות הסופר מאובטחת שלנו

לכל הממצאים

כיבוד שהגיש חבר הכנסת זבולון כלפה לשדולה למען החקלאות צילום – צינור לילה
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!