ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

למה שר המדע אופיר אקוניס זקוק ליועץ ניו מדיה ומה קרה בעקבות השאילתות שלנו על הפעילות שלו?

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הייתם משלמים כ-8 אלף שקל כדי שמישהו יסייע לכם עם 8 פוסטים סתמיים לפייסבוק?

שמעו סיפור קטן: שר המדע אופיר אקוניס שכר על חשבוננו יועץ ניו-מדיה בשם יואב צוקר. הסתקרנתי מה זה בדיוק יועץ ניו מדיה, אז בדקתי וגיליתי ששילמו לו כ-5000 שקל מדי חודש כדי שיקדם את הפייסבוק של השר.
מה בן אדם כזה עושה? כמה כבר עולה להעלות סטטוסים?

נכון, משרד המדע מנהל שלל קמפיינים בפייסבוק (שבוע חלל, קייטנות מדע), אבל גיליתי שצוקר נשכר רק למען השר, לא המשרד (שם יש תקציב נפרד).
ביקשתי את החוזה שלו וקיבלתי (כולכם יכולים לבקש כל חוזה ממשלתי בעידן המדהים שלנו). שילמנו לו עשרות אלפי שקלים. ביקשתי ממשרד המדע דוגמאות לפעילותו בתחום הניו מדיה, והסבירו לי ש"מר צוקר השתתף בפורומים ובפגישות עם צוות השר וייעץ לגבי הפעילות בערוצי הניו מדיה של השר".
Image may contain: 2 people
אז ביקשתי את יומן השעות שלו גם בבקשת חופש מידע וקיבלתי (כן חבר'ה- כולכם יכולים לבקש זאת. מה שאנו מממנים שייך לנו. אנו חיים בעידן מדהים). ביומן כתוב השעות בהן נתן "יעוץ פייסבוק". (כמה ייעוץ כבר צריך בשביל הפייסבוק של אקוניס בו בעיקר יש תמונות שלו במקומות מוזרים?).
אבל אז, בין הררי המסמכים, ראיתי שבחודש מאי צוקר עבד שעות נוספות של ייעוץ פייסבוק. למה? כי הייתה "נסיעה לNY". עברתי על כל הטיסות של אקוניס לחו"ל (אגב שאפו לו ולמשרד המדע ששחרר את כל המסמכים הנוגעים לטיסות שביקשתי – עלויות ולו"זים – בלי לעשות בעיות. זה החוק אמנם, אבל לא מובן מאליו, ושוב, אנחנו חיים בעידן מדהים), והבנתי שצוקר הצטרף לטיסת שר המדע אקוניס לארה"ב – על חשבוננו.

למה יועץ ניו מדיה צריך לטוס על חשבוננו לשבוע ארוך?

גיליתי שכולנו שילמנו על הטיסה של צוקר כ-4500 שקל, וגם הוצאות אש"ל 2,649 שקל. בכל השבוע הזה אקוניס העלה 8 פוסטים שגם ילד בן 8 היה יכול להעלות – תמונות, וידאו קצר, קטע מראיון בתקשורת, וכו'.
למה צריך לזה יועץ ניו מדיה אם יש איתו כבר יועץ צמוד אחר בחו"ל? למה היועץ פייסבוק צריך לטוס לניו יורק על חשבוננו ואנו צריכים לשלם לו על זה במקביל משכורת והוצאות? לא יודע.
אני כן יודע, שאחרי שהמשכתי לחטט ושלחתי את השאילתות – העסקתו של צוקר הסתיימה.
צוקר סירב להגיב. ממשרד המדע מסרו "מר צוקר הועסק במתכונת של יועץ חיצוני לתקופה מוגבלת כפי שנהוג בהתקשרות מול יועצים חיצוניים במשרדי ממשלה".#טרחנות_אמצע_שבוע

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,957 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!