ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מה קורה כשמצלצלים 100?

למרות שבמסיבת הפרידה התפאר המפכ"ל בשירות שניתן לאזרח - גילינו שמדי שנה זמן התגובה של המשטרה לתלונות עולה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

לפני כשמונה חודשים המתנדב המוכשר של המיזם אפיק רחמים ביקש שנבדוק משהו מחוץ לכנסת, אך רלוונטי לחיינו לא פחות – זמני הגעת ניידת. גילינו שלמרות מסיבות הפרידה המפוארות מהמפכ״ל והתגאותו בשירות לאזרח – מדי שנה ל-100 לוקח יותר זמן להגיב.

אם למשל ניסו לרצוח אתכם וחייגתם 100 בשנת 2012 – לקח לניידת להגיע כ-13 דקות בממוצע. ב-2014? 17 דקות.

זמני הגעת ניידת- לחצו לנתונים המלאים

תודה למתנדב אפיק רחמים
תודה למתנדב אפיק רחמים

מתוך הכתבה של העיתונאית יעל עבאדי ששודרה בנושא בערוץ 2:

רק לאחרונה התגאה המפכ"ל היוצא יוחנן דנינו בזמני התגובה של המשטרה ובמהירות הגעת הניידות, אבל כעת מתפרסמים נתונים פנימיים של המשטרה שמראים דווקא שזמן התגובה הולך ומתארך בכל שנה. התוצאות, שהגיעו לידי המיזם "100 ימים של שקיפות", מתייחסות לזמן שחלף מרגע שיגור הניידת על ידי המוקד ועד להגעתה ליעד.

המשטרה מסווגת את הקריאות שהיא מקבלת על פי סוגי אירועים שונים. על פי הנתונים, כמעט בכל סוגי האירועים זמן התגובה התארך. כך למשל, בשנת 2013 עמד זמן התגובה לאירוע מבצעי על-23 דקות ובשנת 2014 עלה זמן ההגעה ל-28 דקות. וזה לא שמספר האירועים מסוג זה עלה, להפך – הוא דווקא ירד ב-18%.

זמן הגעת הניידת במקרים של ניסיון רצח, הריגה או תקיפה חמורה, עמד בשנת 2012 על כ-13 דקות בממוצע. בשנת 2013 עלה זמן ההגעה ל-16 דקות ובשנת 2014 ל-17 דקות, ובמקרים כאלה כל דקה גורלית. במקרה של פריצה לדירה תחכו כמעט 20 דקות להגעת ניידת. אם חלילה תיקלעו לשריפה, הצתה או אפילו חטיפה, לפי נתוני המשטרה זמן ההמתנה יהיה 20 דקות בממוצע.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הנתונים מודדים תהליכים בארגון בתחום השירות ואינם מהווים מדד למענה מבצעי. כל ניסיון להציג זמני תגובת ניידות לפי כמות אירועים בשנה טועה ומטעה, בהיעדר בחינת משתנים נוספים שמשפיעים על זמינות הניידות. לאחרונה נחנך מוקד המידע הארצי של המשטרה שקולט את פניות הציבור ומגביר את הזמינות והמענה המבצעי".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,911 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!