ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

חושפים את נכסי חברי הכנסת

מלשינון חדש ברשת ביוזמת דפני ליף, העיתונאי תומר אביטל ו-וועד שוכרי הדירות קורא לשוכרי דירות שבבעלות חברי כנסת או בני משפחתם לדווח על נכסיהם
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

דירה להכשיר

http://youtu.be/pFk4N7C60FE[/embed]

מתוך הכתבה שפורסמה במקור בצינור לילהמיזם 100 ימים של שקיפות ביקש וגם קיבל מהגולשים כסף על מנת לעקוב אחרי חברי הכנסת ולהעלות את הממצאים לרשת.

והנה מגיעה יוזמה חדשה שלו ביחד עם דפני ליף ווועד שוכרי הדירות, שהקימו מעין "מלשינון" שכזה שקורא לאלו השוכרים דירות שבבעלות חברי כנסת או בני משפחתם לדווח, במטרה לראות כמה חברי כנסת הינם בעלי נכסים.

"אנחנו רוצים לדעת איזה נכסים יש להם", אומר אביטל לצינור לילה, "אנחנו חושבים שכל עוד אין שקיפות הבחירות אם יהיו עכשיו הן משחק כסאות חסר משמעות, כי אנחנו לא באמת יודעים מה מניע את נבחרי הציבור שלנו, מה האינטרסים הסמויים שלהם".

קול קוראבפוסט עם הכרזה שפרסמנו בפייסבוק נכתב: חוק הלאום, הקדמת הבחירות – אלו נושאים חשובים. אך לא פחות חשוב להבין מהם האינטרסים הסמויים של נבחרי הציבור, בייחוד עכשיו.

האמת היא שלהוציא הבטחות ונאומים, אנו לא יודעים כמעט דבר. איך הם מצביעים (גם בכמה פורומים לא מסווגים), אלו מניות הם מחזיקים, מתי הם בחופש – אין לנו מושג. איך ייבנה אמון בין הציבור לנבחריו מבלי שנדע כיצד הם בעצמם מושפעים ממהלכים שהם מקדמים (או תוקעים)?

דבר נוסף שהם שומרים בסוד זה נכסיהם. המידע הזה רחוק מרכילות. מדוע שוק השכירות במקום כה נמוך בסדר העדיפויות? איך הם צברו את הונם? מדוע קודם מקודמים חוקים יקרים ושנויים במחלוקת? זה קשור גם לאחזקותיהם.

לכן ׳מאה ימים של שקיפות׳ חובר ל ועד שוכרי הדירות של ישראל – ועד הבית לתת-מיזם: ׳120 דירות׳. אנחנו פונים אליכם כשותפים לדרך ומבקשים, אנא עזרו לנו לדעת: מאילו ח״כים או בני משפחה שלהם אתם שוכרים דירות?

בזכות המשאבים שהקנתם לנו כבר בדקנו בעצמנו את נכסיו של אחד הח״כים (ונפרסם אותו בקרוב). התחלנו באחד, אך נגיע לכולם. בעזרתכם.

אנשים יקרים – אנא תגידו לנו: מי, איפה, בכמה, ואיזה סוג משכירים הם, או כל מידע רלוונטי ב- 100yamim@gmail.com
חשאיות מלאה מובטחת. אפשר ליצור קשר באנונימיות.

חשוב להדגיש – מותר לח״כ להחזיק גם מאה דירות. יכולים להיות נציגים עשירים. אבל זכותנו גם לדעת למי אנו משלמים משכורת. כבעל עסק – הייתם מעסיקים מישהו שהאינטרס שלו סותר את שלכם? המצב היום הוא שאנחנו פשוט לא יודעים.

עד שזה ישתנה בחירות ימשיכו להיות משחק כיסאות חסר משמעות בין אנשים שאין לנו מושג לגבי האינטרסים האמיתיים שלהם.

תומר אביטל מ׳מאה ימים׳ (ששוכר דירה עם שתי שותפות בת״א), ודפני ליף מ"ועד שוכרי הדירות" (ששוכרת עם שותף ביפו).

בעלי הבית שלנו הם לא ח״כים. ושלכם?

* עדכון- פנינו לחברי הכנסת והצענו להם לחשוף בעצמם את נכסיהם. חלקם הסכימו. כלל הממצאים נמצאים כאן

*עדכון ממצאים:

הנכסים של נחמן שי וניסן סלומינסקי

מעצמת הדירות של חיים כץ

הדירה של יאיר לפיד

גלעד ארדן מכר את הוילה

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,916 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!