ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בעקבות החשיפה: הלוביסטית שראיינה מועמדים למשרה אצל ח"כ ברוורמן הורחקה מוועדת הכלכלה

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתבה שפורסמה בדה מרקר בעקבות חשיפתנו: ועדת האתיקה של הכנסת תבחן התלונה נגד יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) והקשר ללוביסטית עופרה שקד ממשרד הלובינג גורן-עמיר. עדכון: בעקבות הפרסום הכנסת אסרה על הלוביסטית עופרה שקד להיכנס לדיוני ועדת הכלכלה.

התלונה הוגשה על ידי מנכ"ל "העמותה לדמוקרטיה מתקדמת" שבי גטניו. לשכת היועץ המשפטי לכנסת כתבה לגטניו כי "באשר לקשר שבין ח"כ ברוורמן לשדלנית עופרה שקד – נציין כי אנו פועלים לבירור הנושא בשני מישורים: בירור הנוגע להיבטים שבהתנהלותו של יושב ראש ועדת הכלכלה ייעשה על ידי ועדת האתיקה, ואילו בחינת ההיבטים הנוגעים להתנהלותה של של עופרה שקד נעשית בימים אלה על ידנו".

התלונה הוגשה בעקבות חשיפה של תומר אביטל וטל שניידר, לפיה שקד לקחה חלק במיון וראיון מועמדים למשרת עוזר פרלמנטרי של ברוורמן. משרד גורן עמיר מייצג שורה של חברות גדולות במשק שענייניהם נדונים בועדת הכלכלה. שקד סירבה להגיב.10395828_613033228824714_7297057052833010770_n

גטניו, אמר בתגובה כי "מדובר בתגובה מאכזבת. כשזה נוגע ללוביסטים תמיד נעשה המינימום המחויב ולא המקסימום הנדרש. מצער שהיועץ המשפטי לא מוצא לנכון להרחיק מיידית את הלוביסטית עופרה שקד מהכנסת, או לכל הפחות מדיוני ועדת הכלכלה".

מלשכת ברוורמן נמסר בתגובה כי "היושר והיושרה הם עיקרי דרכו של פרופ' ברוורמן. ברוורמן ישתף פעולה עם כל בדיקה כדי להוכיח שהניסיון להטיל בו דופי חסר שחר ואף מרושע. כל החלטותיו של ברוורמן בועדת הכלכלה הן ענייניות ולטובת הציבור".

עדכון: בעקבות הפרסום הכנסת אסרה על הלוביסטית עופרה שקד להיכנס לדיוני ועדת הכלכלה.

לתיבת ההדלפות הסופר מאובטחת שלנו

לכל הממצאים

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!